Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Magkänsla...

Kategori: Ilska / frustration

"Du ska lita på din magkänsla", det gör jag och ofta fungerar den. Nu har orosklumparna lagt sig som en klump i magen och det tär på humöret och oron mal som en hyena.
Bostadsrättsstyrelse med egna idéer, lekmän som leker, som trollar och fixar så föreningen kan drabbas av olustiga konsekvenser. Ja sånt gör att jag efter 19 år börjar vantrivas och oroas för min bostadsrättsförening. Jag vill bara komma härifrån, flytta. Denna känsla gör mig förbannat ledsen då vi i familjen har haft många fina år i ett fint område, en fin lägenhet, där en god grannsämja funnits. Nu har allt exploderat.
 
Jag känner en otroligt stark oro, är förbannad och väldigt ledsen. Det känns som alliansen har tagit plats i styrelsen och raserar. Samtidigt så går styrelsen förbi medlemmar och den ekonomiska firma som vi har haft i 25 år, agerar på egen hand utan att förankra hos de boende. Det gör mig orolig.
 
Jag läser om bostadsrättsföreningar som har sänkt sina räntor och efter en tid gått omkull. Experterna rekommenderar en långsiktig ansvarsfull amortering av föreningens lån. Om räntan går upp då äts avbetalningen av gamla räntor fort av räntekostnader.
Fördelen är att man kan hålla låg hyresnivå, nackdelen är att lånet behålls längre och banken tjänar självklart på detta. Bra vid låg ränta, dvs mindre än 2,5%, om räntan höjs så väntas en hyreshöjning.  Jag tycker det är vanskligt och att föreningen lite spelar monopol.
Jag söker ett annat boende men det är inte lätt att hitta en lägenhet.
Fy vad deprimerande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: