Apotekstjänst Pay Ex Credit AB...
Kategori: Ilska / frustration
Jag har hand om min fars dödsbo, och jag får se mycket saker hända från giriga bolag. Det debiteras för mediciner och tjänster fast personen är död. Även om summan inte är mer än 35kr så är det ändå smaklöst. Alltså min far dog 22 december och den 30 december skulle alltså han behöva en dos medicin för 35 kronor.
Jag ringer upp Apotekstjänst i Stockholm och ifrågasätter detta, och självklart så beklagar man att man tagit ut en avgift efter hans död, och sådant ska inte förekomma. Ja va bra säjer jag, då makulerar ni fakturan och skickar en ny faktura med den rätta summan. Så kan ju du och jag tycka vore bra. Men se det går inte an, för det är inte deras "rutiner", utan jag får komma in med en reklamation eller klagan.
Jag frågade mannen som jag pratade med att hur många räkningar till dödsbon skickar ni ut som har en summa på att medicin har inköpts efter deras dödsdag? Självklart så svarade han ingen. Då undrade jag om jag var den enda i Sverige som fått en summa debiterad som är fel, och det trodde han. Jag förklarade att då erkände han ju felet och då var det inte mer än rätt att han skulle makulera fakturan och skicka en ny. Nej så "gör" man inte...
Jag tänker i detta att Apotekstjänst Pay Ex Credit AB kan dra in stora summor från anhöriga som inte är observanta på summor och datum. Tycker att det är för jävligt och jag tror inte detta håller juridiskt.
Den enes död är den andres bröd...