Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Nu fattas det bara 2,5 miljoner...

Kategori: Funderingar

Jag hade ett inlägg innan, om min sorg över att min far sålde iväg sin andel i sitt barndomshem i Bohuslän. Ett smultronställe där jag tillbringat många somrar på. Jag sitter denna tisdagskväll och "surfar runt" som de unga säjer och jag googlar på fritidshus i Bohuslän, säjas ska att jag aldrig har letat eller ens tittat på mäklarsidor med hus. Jag har ju aldrig tänkt köpa hus och därför är det ointressant. Nu gjorde jag det på lite skoj, eller för att försöka dämpa sorgen över huset på Västbacken är borta.
I alla fall så ser jag ett hus på Raftötången , som det heter, jag tycker jag känner igen det. Jo det är ju min fars kusins hus, i Klätta. Där jag satt för några år sedan och pratade med min släkting. Nu är hennes hus till salu, och jag önskade att jag kunde köpa det. Men så blir det inte, för som alla vet så är inte husen i Bohuslän så billiga, och just nu har jag inte 2,5 miljoner.
Det känns ändå märkligt att det är till salu, för Maggie har ju alltid funnits i det huset. Jag minns när hon bjöd mej på syrliga karameller uti i sin trädgård när jag var liten. Det kommer att kännas konstigt att huset kommer att tillhöra någon okänd. Jag undrar vart hon ska flytta, om hon tänker bo på "hemmet", för hon är gammal nu. Kanske jag ringer och hör med henne någon dag...
 

Jag spelar nog Lotto igen på Lördag...

Har fått reda på, efter att jag skrev detta inlägg att Maggie, avled i våras. Tyvärr har jag inte fått den informationen. Jag hade så gärna velat prata med dej. Nu får du finnas kvar i mina tankar...




Kommentarer


Kommentera inlägget här: