Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Omänskligt...

Kategori: Samhälle

Jag ska säja så här, att den här regeringen har faktiskt varit totalt hjärtlösa mot många människor. Ett exempel är den totalt misslyckade reformen där sjuka och döende tvingas ut på arbetsmarknaden, där folk har blivit utförsäkrade och fått gått över i kommunens tjänst med ekonomiskt bistånd då de har diagnoser där man inte ens kan se någon nåd om bot eller bättring i sikte. Om mitt eget parti hade genomfört sådana reformer då hade det fått foten av mej. Mitt parti skulle aldrig utsätta någon för denna kränkning.

Jag personligen tycker att det är en av de mest misslyckade och lögnaktiga reformer någonsin. Det stinker om den. Attityden att folk lurar systemet, misstro över skattebetalare, sjuka. Att låta svårt sjuka och döende genomlida detta finns det inte ord på. Är det något jag verkligen går igång på så är det denna nedmontering. Jag anser att det inte längre finns något system. Det är borta och det finns inte mer. Det jag heller inte begriper är att folk är så cyniska och egosistiska att de stödjer partier som skapat detta elände. Nej jag fattar det inte. Helt obegripligt.

Mitt första inlägg som bloggare för många år sedan handlade om just Försäkringskassan och dess inhumana system, och tyvärr så kommer det att bli en följetong många år framöver. Nya utförsäkringar, nya socialbidrag, folk och familjers olycka. Gud vad det gör mej förtvivlad. Så många som ber på sina bara knän om nåd, men politiken och besluten knäcker dem och får dem att vilja ta livet av sej. Fy fan va tragiskt för Sverige och den trygghet vi haft, fy fan.

Vad är det för mening ? Varför vill regeringen bryta sönder och samman de sjuka och döende? Var finns empatin?



Kommentarer


Kommentera inlägget här: