Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Höj åldern för att rösta...

Kategori: Politik

Du måste vara 18 år för att rösta. ´
De flesta 18 åringar har inte ens flyttat hemifrån. de har aldrig varit ute i arbetslivet. Jag har pratat med en hel del yngre personer och de ska rösta på Fredrik Reinfelt och moderaterna bara för att han är så gullig...häpp...
Han är lik Alfons Åbeerg har jag också hört. Alltså vissa ungdomar bränner iväg en röst på högerpolitik för att Fredrik är gullig och har ingen aning om att dödsdömda cancerpatienter tvingas ut i arbete.
Jag tycker att det är helgalet och jag önskar att åldern för röstning i riksdags- kommun och landstingsval höjdes till 20 år, som det var förr...
Detta är min personliga åsikt efter att ha hört så mycket från ovetande ungdomar...

Suck...

Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Enligt en opinionsundersökning som jag såg så kommer majoriteten av 18 - 24 åringar att rösta på "di rögröne".



    När man blir myndig så ska man naturligtvis också få rösta!

    2010-09-17 | 20:34:23
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • vildhunden säger:

    "Förr" var det 21 år som gällde. :-)

    Jo jag är så gammal att jag minns. :-D

    2010-09-17 | 20:36:15
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com

Kommentera inlägget här: