Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Blålänge där det blå styr

Kategori: Politik

Ibland önskar jag att jag bodde i en annan del av Sverige. Långt bort där allt var som det skulle. Men var ligger det någonstans?

Som aktiv i politiken och till vänster så skulle jag helst vilja gå på och skriva skit om de blå och borgardrägget, fast just nu så finns det andra och annat som gör att jag tappar fokus på den jäkliga blå politiken.
I kommunen Borlänge där har Sossarna bytt dräkt likt Kamelonter, växlat sin förut så röda färg till blå. Här tas högerbeslut var och varannan dag, tillsammans med alliansen. Herregud, förf-n alla Socialdemokrater, vakna och kom in på rätt spår igen. Ni fortsätter att gräva er ner till helvetets avgrund istället för att backa tillbaka och få grepp om situationen. Det är fruktansvärt att ett arbetarparti tar till sig högerpolitik, samtidigt som hela det Socialdemokratiska partiet genomgår sin största kris någonsin. Då sitter det "röda" politiker och saboterar ännu mer. Tyvärr gär det inte att vara annat än ursinniga på Borlänges Socialdemokrater som så fatalt tappat greppet.

Från och med idag döper jag om Borlänge till Blålänge, för blåare än så här går det knappt att bli. Här gynnas en högerpolitik med privata intressen, med friskolor och företagarvänlighet, så vänlig att Kommunen skänker bort mark, bygger upp monument. Här går samarbetet med borgare före allt annat. Usch...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: