Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Där tekniken tar vid- går förtåndet över styr...

Kategori: Allmänt

Nej då än är jag inte dö, för er som tycker att jag grävt ner mej i släktforskningen. Nej jag sitter här med en ganska ny och snygg Lap Top som det så fint heter. Blå är den också, men att skicka mail med den är absolut omöjligt. Igår skickade jag säkert 15 mail och alla återvände i en liten sidolåda. Jag provade att skicka i vanlig mail och på hotmail. Jag har jobbat i flera timmar med att skicka iväg saker, kollat om adresser varit rätt. Stoppat in endast en fil i brevet, gjort alla olika lösningar. Nu sitter jag här med alla delande mail och långt bort i Värmland och Göteborg sitter det folk och väntar.

Nej något teknikfreak är jag inte, men någon knapp borde jag kunna trycka på och trafiken kommer igång. Eller har det kommit in askpartiklar från vulkanen på Island i alla dom där rymdsonderna som ska ta emot signaler från just min lilla bärbara modem. För övrigt fungerar datan utmärkt.

Nu när jag äntligen har hittat nyvunna släktingar, på min mors och morfars sida, nere från Värmland. Nu när jag lovat att skicka det jag har så står med en bunt återvändande mail. Snart tar jag cykeln och trampar ner mot Åmål med dokumenten. Jag vill ju visa att jag är en ordentlig "kalinare".

Som sagt det är bra då allt fungerar, men när tekniken jäklas då blir jag aningen ilsken. Vad är det för fel på mej eller datan? Är det fel på oss båda?
Vissa skaer kan jag "laga" och är en ganska duktig sådan men när jag kommer till det bakomliggande på en data där går jag bet. Klickar man i saker och ting då kan det lätt bli fel, men nú har jag inte klickat ett endaste dugg.

För att få iväg dessa mail idag, då måste jag få över alla bilder och dokument i andra datan och börja om från början.

Jag ska dricka kaffe nu, lugna ner mej, vänta att maken vaknar upp från sitt nattskift, slänga mej över honom och be snällt. Jag ska säja fint :"Laga min mail....så lagar jag din mat"

Den som väntar på något gott väntar alldeles för länge...


Kommentarer

  • storabh säger:

    Den som väntar på något, väntar.

    2010-04-21 | 21:10:49

Kommentera inlägget här: