Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

...alla är nog bara lite gravida...

Kategori: Funderingar

Nattliga maror och konstiga drömmar drabbas vi alla av. En av de sjukaste drömmar jag haft den hade jag nog i natt. Då jag vaknat svettig och förvirrad var jag tvungen att gå igenom den och fundera vad va det egentligen jag drömde om. Jag drömde om Försäkringskassan. Och hur och varför jag gjorde det är något jag undrar över. Men det är nog den bakomliggande ilska jag har över den bämnda myndigheten.

Jag stod inne på en stor F- kassa, jag var sjuk, hade ont i kroppen och var yr. Jag såg allt i en dimma. Jag kämpade mej fram till kölapps automaten och fick ut en kölapp med fyra olika nummer på. Hela tiden kom det nya nummer och aldrig stämde mitt nummer med det som stod på nummertavlan. Jag kände mej riktigt sjuk och till slut ramlade jag och svimmade. Samtidigt så såg jag mej själv ligga där, och ingen kom fram för att hjälpa mej. Inte de andra köande, och inte personalen. Efter ett tag så vaknade jag till sans. Reste mej upp och yrt fick jag tag i någon som jobbade där, jag frågade varför ingen hjälpte mej, och att jag var sjuk. Då svarade personalen bara med en axelryckning:
 -Du är inte sjuk, du är bara gravid och graviditet har aldrig varit en sjukdom.

Troligen så är det rädslan för försäkringskassan som spökar, även att bli sjuk. Men antagligen menas det att idag är faktiskt ingen människa sjuk, utan alla är väl bara lite gravida och det går över. Dessutom är det ju ingen sjukdom.



Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Du har naturligtvis rätt. Alla inbillade sjuka är gravida! :-D

    2010-04-26 | 15:51:00
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Mia säger:

    :-D alla är imbillskt gravida, jämlikt rätt över, man som kvinna...

    2010-04-27 | 10:42:53
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se.blogg.se/
  • FD LC säger:

    Men MIA har du glömt pillret.

    2010-04-27 | 13:27:44

Kommentera inlägget här: