Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

SIFO har räddat min dag...

Kategori: Politik

Det är mindre än ett år fram till valet. Och personligen längtar jag till valdagen och hoppas på att Sveriges arbetare och vanligt folk röstar bort den varböld som har angripit oss. Under tre år har tryggheten varit ute på irrfärder, sjuka och arbetslösa mår dåligt över att vara en del av alliansens "fula" medborgare.

Maken till kränkning som Försäkringskassorna har jag aldrig upplevt. Jag har själv fått kämpa med överklaganden till Försäkringskassan och Länsrätten, där jag efter nio månaders kamp fick rätt. Sjuka människor måste strida för sina rättigheter. Just nu är jag arbetslös, och har varit på Arbetsförmedlingen på informationsträffar. Jag förstår att de anställda har fått mycket skäll av arbetslösa, en arbetsuppgift som för dom är styrt av alliansens regelverk. Regeringen har köpt in personliga coacher som trippar runt på AF med kostym och en timlön på 400 kr/ timme.

Med den här regeringen som kommer vanligt folk aldrig att få ett tryggt liv, med allinsens människosyn så kommer vi att tippa över kanten. Inte en och en utan det är ett kollektivt massmord som de är utförare av.

Jag läser i Expressen att om det skulle vara val idag då hade de röd/gröna vunnit med en nätt marginal Väl känns det och det inger ett hopp fram till valet. Men ändå kan jag inte förstå att någon i arbetarklassen, arbetslösheten eller i de sjukskrivnas gäng kan lägga en röst på den borgerliga regeringen. Kanske har de som fortfarande har ett fast arbete inte förstått varför a-kassan höjts, och tror att det är facket som skinnar sina medlemmar.

Efter att ha vaknat och läst i tidningarna att de röd/gröna har en framgång så känns dagen lättare och jag får en kraft inför den kamp jag står inför. Att i framtiden återställa samhället från den galenskap regeringen ställt till med.

Kommentarer

  • vildhunden säger:

    Och SKOP förstörde min! ;)



    Jag misstänker att många med arbete tänker med plånboken och att många i "arbetarklassen" och trasproletariatet är missnöjda och väljer den "populistiska" lösningen. Det blir svårt att bli av med regeringen. Tyvärr.

    2009-10-19 | 00:50:10
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Mia säger:

    Vildhunden: Ja duS. jag försökte mej på en liten positiv variant och för en stund glömde jag SKOP. Nog är väl SIFO bättre? Har det inte alltid varit så? *

    2009-10-19 | 07:15:40
  • Anonym säger:

    håller med till 52%.

    2009-10-20 | 19:53:38
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • björn hermansson säger:

    Håller med till 54%.

    2009-10-20 | 19:56:29
  • björn hermansson säger:

    Nu har jag försökt kommentera två gånger, det var inte lätt!

    2009-10-20 | 19:59:51
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • björn hermansson säger:

    Ja, för fan, det blev ju med!! Yippeee!

    2009-10-20 | 20:00:58
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    Grattis ... BH, det blev lätt till slut.

    Hoppas nu att det ökar ännu mer....

    2009-10-20 | 21:04:09

Kommentera inlägget här: