Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Lägesrapport ifrån husvagnen...

Kategori: Allmänt

Här ute på campingen går allt sin gilla gång. Ingenting att klaga på. Jag och Viktor åkte ut på sista April och tittade på brasan. Egentligen var det meningen att vi skulle åka hem på kvällen men han hittade kompisar och ville vara kvar.

Första Maj då skrällde husvagnsväckarklockan och jag tog mej mot stan för att ferbereda första maj firandet på gammelgården. Kvar låg Viktor och sov.
Dagen gav strålande sol och en hel del folk som sympatiserade med oss. En bra dag med bra talare och musik av Mats & Sölve. Efter firandet åkte jag ut till vagnen igen. Vi gick in vid åttatiden och kikade på tv, åt godis och drack sockerdricka.

Idag har jag lagt mitt krut på att tvätta det alg och mossliknande husvagnstaket, stått på en stege och spolat och polerat efter bästa förmåga. Vagnen blev bra mycket renare än den var innan och jag kan känna mej nöjd.
Det har blivit korvgrillning och kaffedrickning och snart är det kväll igen. Jag tror att det finns lite godis kvar i påsen. Så vi häller upp det i en skål och ser om vi hittar något tv program som vi kan somna till.

Gubben Micke är i stan och jobbar, så vi sänder väl en tanke och hälsning till honom. Ifrån oss campare.

Kommentarer

  • storabh säger:

    Vilken camping är du på?

    2009-05-02 | 21:35:31
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    SSAB:s På Sunnanö. Långt ut på udden tills grusvägen tar slut. Sundet Ösjön/ Runn

    Ta med dej Hammocken*

    Kom och drick kaffe i sommar...

    2009-05-03 | 10:39:20

Kommentera inlägget här: