Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Det lackar mot hundgöra...

Kategori: Hobby

Det här projektet är inte alls som att göra ett Triss-skrap, utan här talar vi om ett slitgöra. Att skrapa en triss, är för en kort sekund ett nöje. Sedan är man snabbt tillbaka till verkligheten igen.
Att skrapa en båt, då talar jag om ett hundgöra och ett muskelarbete i högsta klass. Även ganska tålamodsprövande. Ännu en äktenskaplig utmaning.  Idag åkte presenningen av, nu ska vi påbörja detta jobb. Redan i höstas insåg vi att det inte är ett hastverk, och därför önskar vi nu väder, och arbetsro.



Äktenskapsprövande, det finns sådana sysslor. Då menar jag förtältsuppsättning, båtskrapning. Det finns säkert flera sådana, men har förträngt dom.
Det jag undrar just i skrivande stund är om vi kommer att hinna med allt denna sommar. Då menar jag att det är fler båtar att ta hand om. Min gubbe samlar på sådana. Alla är i Titanic klass, nära undergång. Sedan ska vi också hinna med gäddkampen. Våran blivande tradionella utmaning, där jag ska fiska upp största fisken och vinna över Micke. I år blir det andra året, om jag inte minns fel så hade vi redan startat vid den här tiden förra året. Jag hoppas att vi får i båten ute vid Ön i helgen som kommer.


Jag är övertygad om att den här gamla Norska klenoden kan bli vacker. Jag inser att det är många timmars arbete som ligger framför oss. Kanske en dag när vi får många pengar över, då satsar vi på ett nytt kapell. Självklart kommer det fortsättningsvis vara ett rött. Motorn, en gammal Penta måste ses över. Jag har hört att det finns en klurig, och snäll Gubbe vid Rämen som "önskar" sej lite hantverk. Han är en fena på motorer, men han sitter säkert ute vid bryggan och knåpar på en tjock roman, en framtida bestseller. Om gubben är arbetslös är det bara att höra av sej*fniss*


Som alla medaljer har även denna runda skönhet en baksida. Tänk när jag sitter i aktern med min runda baksida, och vrålar ut "Den gamla Nordsjön som svallar och brusar". När solen gör glitterstänk i vattnet. Då lacken på båten har sådan finnish att det glittrar om "Tjocka Berta", Jag vinkar och ler, medan dunket ekar mellan kobbarna, sedan sneglar jag på min man, blinkar till med ögat i en stilla flirt. Jag viskar sensuellt till honom: "Nu är vi i hamn Kapten..."

Kommentarer

  • vildhunden säger:

    1) Jag har en bild på en snipa i bloggen idag. Vem som äger den vet jag inte men den ser ut att behöva bli ompysslad :D

    2) Jag skrapade en trisslott alldeles nyss. Tjugofem kr blev femtio. Inte illa :)

    2009-05-25 | 20:34:26
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • Vildhunden säger:

    Vad roligt, jag var nyss inne på din blogg och såg snipan. Jag kommenterade också. Den var jättefin, och såg ut att behöva omtanke och kärlek. Vem vill lämna en sådan skönhet vind för våg.

    Grattis till vinsten, inte illa*

    2009-05-25 | 21:18:39
  • Mia säger:

    Det är ingen annan än jag själv Mia som skrev kommentaren här ovan. Jag svarar Vildhunden.

    2009-05-25 | 21:19:59
  • Pierre säger:

    Det var ingen Dålig musikvideo hehehe

    Speciellt då han visar sina djupaste, mörkaste ögon.

    Ja fan vad bra det var förr i tiden, kära 80-tal

    2009-05-29 | 07:17:28
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Pierre: Ja Harry videon är en gammal favorit, jag såg den när den kom första gången och sen dess har jag varit såld på låten och Brandelius*

    Kul att man kan hitta det mesta på youtube.

    2009-05-29 | 20:53:38

Kommentera inlägget här: