Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Slutskottat för denna vinter...

Kategori: Skitsnack

Nej jag tänker inte gå ut och skotta bort den snö som ramlat ner under natten och fortfarande rasar ner. Nu får det vara nog för den här vintern, tamejtusan. Jag vill inte ha någon mer snö och hör sen, för bövelen.
Just nu så känns det att alla fåglars kvitter kom av sej, och längtan mot vår tog ett jättekliv tillbaka. Jag går och längtar till att promenadstråket vid älven, mellan broarna ska bli snöfritt, sen kommer ånyo en mardröm fallandes i form av snö.
Promenaden "runt" älven som vi säjer är en sträcka som är 4,7 kilometer och otroligt fin. Under mina promenader har många tankar och ideer fötts. Jag rensar hjärnan och försätter mej i en trans. Det är mitt favoritpromenadstråk.
Till nästa helg har de utlovat fint vårväder, hoppas att prognosen håller ända dit.
Snöplogen åker förbi ute på cykelvägen, samlar in nattens skörd. Snart är det April och då brukar ju aprilvädret dyka upp.

Jag vill ha sol och värme medföljande en härlig vår, det är vad jag önskar nu...

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Aj som faan, det måste svi redigt på den stackaren...



    Är oxå otroligt trött på allt evigt snöande.

    Ena dagen sol och vår och 10 plus grader, nästa snö och vinter och -15 på kvicksilvret.

    2009-03-28 | 19:44:55
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • storabh säger:

    Jag kom att tänka på Lena Ph,s kommentar om solning.

    - Det är väl ingen idé, det är ju dom vita ställena karlarna är intresserade av!

    2009-03-28 | 20:00:05
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    Pierre: Det ska kännas att det svider...

    Det är fler än jag som inte vill skotta, det var skönt att man fick medhåll



    stora bh: Ja det ligger mycket i det hon sa. Det enda rätta hon sagt.

    Därför solar jag med rikstäckande baddräkt a la 20 tal. Det blir mer intressant så...


    2009-03-28 | 23:51:13

Kommentera inlägget här: