Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Sommar, sol och regn...

Kategori: Allmänt

I morse när jag gick ut efter tidningen då kände jag att jag fick luft. Efter tre dagars intensiv värme och en pollenstinn tillvaro blev det lite av en befrielse. Regnet strilade ner och en kyla som dämpade chock värmen. Jag är inte en pollenallerkiger vad jag vet, men jag tror att jag har varit känslig de sista dagarna, jag har nysit och snörvlat och det har känts äckligt. Allt ute på campingen och även här i stan har varit täckt med en degig pollenhinna. Nu spolas det bort och i vattenpölarna kommer det att synas vilken nytta regnet gör. Sen kommer ju gräset att växa, fast det kunde kvitta med tanke på tvånget att ansa gräsmattan.
Kanske så kommer spelningen i Falun att frysa inne, det går inte att tjoa med en gitarr i regnet. Men mitt i inlägget ringde min partikamrat Ragnhild Pohanka och talade om att det skulle bli en stor sol på eftermiddagen. Om jag ska tro på henne då är det bara att ladda. Det är Ragnhild som är huvudtalare i dag när Lena åker på ett annat håll.


Ragnhild är en klok och kunnig kvinna som en gång i tiden startade upp Miljöpartiet, men lämnade det eftersom hon ansåg att de svek det som hon trodde på. Nu är hon en vänsterkvinna med mångåriga erfarenheter inom politiken. En varm person. Otroligt kunnig.

Livet ifrån en solstol upplevde jag i helgen, att ligga med en bok i lugnan ro kändes som att vara i ett paradis för en kort stund. När jag blundade trodde jag att jag befann mej mitt i ett formel 1 lopp, insekterna flög i sjujäkla fart fram och tillbaka , de gick aldrig in i depå´.
När jag kikade upp, då hade solen gått i skugga. Eller i depå´.


Nu närmar sej skolavslutningen, min pojk ska sluta sexan och gå upp i högstadiet. Jag hoppas att en ny skola kan göra så han får en stabilare tillvaro. Viktor behöver komma ifrån det gamla och göra en omstart.(Går inte in på skolsituationen den finns med i tidigare inlägg). Samma dag som skolavslutningen är den 10 Juni åker jag på intervju för min skola. Det känns spännande. Jag får inte reda på resultatet direkt, utan får vänta till efter midsommar. Lite fjärilar i magen ska det vara, för det är då det stämmer.

Jag åker ner till musikaffären idag igen, för att se om jag får tag på gitarr reparatören, igår lyckades jag inte. Jag vill att min bästa gitarr ska bli frisk igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: