Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Just idag är jag stark...

Kategori: Arbete

I dag ska jag redogöra och berätta för min chef "kommandoran" om mitt beslut att säja upp mej. Jag har ytterligare ett möte med Coachen på Antenn på fredag, det ser jag fram emot.
När jag skrider till handling i detta beslut då är jag fullt övertygad att jag handlat rätt och tagit ett klokt beslut.

Om det är någon som ska ligga i en varggrop och tarva över en korv, då är det inte jag som ska vara den som inte tar mej upp eller den som gnäller och gnyr däri...

...jag förs framåt av kraftiga vindar...

Kommentarer

  • Jari säger:

    Många lyckönskningar till dig/er, härlig känsla va?

    att man gör något man tror på.

    2009-01-19 | 10:55:44
  • Mia säger:

    Jari: En känsla som går som en bergochdalbana med mindre nedförsbackar än uppförsbackar. Ett stort steg för en liten människa. Jag är övertygad att mitt beslut är helt rätt, magkänslan säjer ja.

    Jag har etablerat tanken så pass att den börjar kännas hemtam.

    2009-01-19 | 21:10:07
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/
  • Leif Lindström säger:

    Du gör rätt Mia!

    2009-01-20 | 08:28:02
    Bloggadress: http://vanster58.wordpress.com
  • Dr Soda säger:

    Tufft gjort Mia att säga upp sig i dessa lågkonjukturens dagar, men av vad jag har förstått så gör du det för det bästa av skäl, mer tid med din familj. Fler borde göra som dig, att prioritera inre värden istället för materialistiska. Istället jobbar folk mer än 100 % för att ha råd med den senaste plasma-tv:n, den nya bubbelpolen. Men de har ingen fritid att använda dem så produkterna bara står och dammar som forna monument, ett bevis på deras sociala status. Något att visa upp för grannarna. Ända tills nästa katalog kommer och köpracet fortsätter....Jag håller tummarna för dig Mia !!

    2009-01-21 | 10:34:23
    Bloggadress: http://www.beskadroppar.blogspot.com
  • Mia säger:

    Leif: Det känns redan rätt...



    Dr Soda:Tack, ja du . Det finns andra yrken där man åtminstone kan få en liten uns av uppskattning, och en lön att leva på. Det känns rätt och mitt beslut är förankrat 100%. Nu kan det bara bli bättre. Magkänslan säjer så.

    2009-01-26 | 22:20:58
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här: