Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Måste vakna snart...

Kategori: Skitsnack

Trött, trött å så trött, ska snart iväg och jobba. I går kom jag hem 22.30 från "bregottfabriken" nu ska jag snart tillbaka. Egentligen skulle jag vilja krypa tillbaka i sängen för att blunda. Nu känns det som om jag borde vrålyla som en marskatt, inte av brunst eller vällust utan av akut tröttsamhet.
---

I går spelade jag in Johnny Cash från tv:n men orkade inte kolla det, så jag har nu något att se fram emot till kvällen. Jag minns inte riktigt men det var en sån där inspelning från (kanske) Folsom Prisom....var det 1968, ja det visar sej.
"My name is Cash, Johnny Cash".eller sa han tvärtom...fångarna vrålar och skribenten av detta inlägg får en vild knotterrysning.


---

Tjejerna på jobbet pratar schlagerfestival i lunchrummet, jag hittar bordet längst bort från schlagersörjan. Tänk att orka få så mycket skit presenterat rätt upp i ansiktet en Lördagkväll från tv. Nä inget för ett antischlagermonster som mej.
Christer Björkman...han ska väl ha inkomst liksom alla andra. Bara han inte sjunger så.

---

Nu börjar morgonsolen lysa in, och hade jag haft en ledig dag då hade jag gått ut i solen. Gör det om du är ledig...
Nu väntar plikterna, ut på dyngåkern till "Huset som Gud glömde"...

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Är heller ingen schlager människa.

    Att bara lägga in sånt trams på bästa sändningstid vore vara förbjudet.

    2009-02-14 | 11:57:55
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Håller fullt med dej, tur att man kan spela pro pilkki då. Mer nöje är det:)

    2009-02-14 | 23:32:14

Kommentera inlägget här: