Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Stenmark, ugglor och nöjda kunder...

Kategori: Vardag

Jag är en stor fantast av Jan Stenmark, dessa underfundiga texter på olika slags bilder. Den här klippte jag ut för många år sedan ur Aftonbladet. Troligtvis för min man är en elektriker och kan slå volter och ibland få sladd.
Vår yngsta son var liten då klippet gjordes och i sina förvirrade stunder skulle gubben kunnat ha sagt just så här.




----

Mycket människor har jag träffat under åren på jobbet. Många ja rent av de flesta har alltid varit lika trevliga och en del har verkligen uppskattat min hjälpsamhet så de skickar en hälsning. En sådan gest betyder väldigt mycket för en och det är inte utan att ljuga som man känner sej otroligt stolt. Tack Eva & Christer på herrgården. Erat julkort finns sparat nu för omvärlden.


___

En annan trevlig kund som jag slängt kärf med, stundom talat de djupaste allvar och visor med är Tord. Sista dagen kom han in med en bild och gav mej på en berguv som bor hemma på hans bondgård och lever gott på feta råttor som Ragn Sells producerar en bit därifran. Han har berättat att i början när han härmade uven då blir den arg och irriterad, gjorde ett utfall och flög emot honom. Och antagligen blir man ganska skakis när en dylik vingrese tar kurs mot en kan jag tänka. Numer efter några år så accepterar de varandra och hans katter och hund behöver inte vara ängsliga.
De feta råttorna lockar och finns som bekant på gårdar med djur.


Många roliga människor har jag träffat under åren, en del dumma och ett fåtal idioter. Ibland har man fått agera amatörpsykolog, och flera gånger har man tappat hakan. Som den gången en kvinna skulle köpa en sanitetsdusch och mannen fällde en grov kommentar. Men det får bli en annan gång. Denna blogg är ju ganska rumsren...
Jo jag tackar jag.

Kommentarer

  • storabh säger:

    Stenmark gillar jag.

    2009-02-26 | 20:08:01
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    storabh:

    Ja jag har sett att du också gillar Stenmark.

    Han är så underfundig.

    Har du sett den: "Plötsligt tjänade vi så bra att vi kunde slänga te på varann"?...också en favorit i mitt tycke. Det skulle vara roligt att få hit en Stenmarksutställning på biblioteket eller nåt...

    2009-02-27 | 10:24:36

Kommentera inlägget här: