Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Clementin förhandlingen strandade...

Kategori: Arbete

Som jag berättat i ett tidigare inlägg att jag tänkte försöka förhandla bort avskedsmiddagen med stormarknadschefen och avdelningschefen. Jag ville förvandla middagen till clementiner till en arbetskamrats  barns dagis julgransplundring.
Under några år har Coop skänkt 40 clementiner till barnens påsar, men 2008/ 2009 blev det åtstramningar inom koncernen och barnen fick bli utan.
Nu ville jag att pengarna som min middag skulle ha kostat skulle gå till barnens julgransplundring, men se där blev det stopp. Förhandlingen strandade med argumentet att det är noll tolerans. Hur blev det med middagen då? Jo den tackade jag nej till. Jag har inget intresse att som antilakej sitta där och bliga i en plankstek och tala om väder och vind. Och dessutom veta att ungarna inte får några frukter.
Så nu vet du kära arbetskamrat, jag försökte i alla fall, men det sket sej som vanligt...


               

---

Jag har undertecknat nådeansökan idag, nu sitter chefen och min namnteckning på pränt. En stor dag för mej rent historiskt. När jag åkte hem idag så satt jag och nynnade på en låt, märkte efter en stund att det var låten "Spring time for Hitler". Varför den gjorde sej påmind vet jag inte, men något underliggande kan det vara. Eventuellt något chefsrelaterat..

            
  
---

Det känns otroligt bra att mitt beslut har lett till en handling och till trots går livet in på ett nytt spår. På tisdag då gör jag min sista arbetsdag och det är dubbelt så lätt som att veta att om jag varit tvungen att dra en harv ute på Tuna slätten i 16 år till. Fast jag tror inte "Det blå rucklet" står där så länge i form av en stormarknad...

...

Farväl Coop den lilla anden till himlen for...

Kommentarer

  • Jari säger:

    Fattar inte vad skillnaden skulle ha blitt i Coops skattkista, många lyckönskningar från mig och familjen.

    2009-02-18 | 20:20:16
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Johnny säger:

    Starkt Mia!

    Tror du gjorde helt rätt!

    Ang Clementinerna till barnen är det bara att beklaga. Ordet dum-snål fick genast en ny betydelse. Hoppas ALLA föräldrar bojkottar skitstället i fortsättningen så kostar det Coop fan så mycket mer än att skänka 40 ynka clementiner...

    2009-02-18 | 22:14:56
    Bloggadress: http://johnnysfiskeblogg.blogspot.com
  • Sanningen säger:

    Du är värd något mycket bättre än Coop. Du har ju redan insett det själv och agerade därefter. Bra att du avstyrde middagen. Hur förnedrande hade det inte varit att behöva äta ihop med någon som har behandlat en illa? Ta ingen skit!, som någon sa...

    2009-02-18 | 22:40:40
    Bloggadress: http://sanningen.blogg.se/
  • Mia säger:

    Jarri: Deras snålhet går igen i allt, det gäller allt. Men det här tog ändå första pris...



    Johnny: Jag tycker att företaget borde åtminstone visat lite Good will när jag önskade klementiner. Men tyvärr hade jag ingen tro innan, men var förbaskat nyfiken att testa det på dem. Bara att säja nej talar om vilket typ av företag det är.



    Sanningen: Tack. Jag jag har gjort rätt, det slutliga testet bevisar att de inte handlar efter sunt jävla bondförnuft. Middagen hade jag om jag så varit hungrig i flera dagar tackat nej till, jag umgås och äter bara med vänner.

    Jag har heller inte varit på en personalfest med chefer de sista 7 åren.

    Nu börjar livet efter döden:-)

    2009-02-18 | 23:15:23
  • Ewa Holm säger:

    Hej Mia

    Du har gjort helt rätt,gå in och skit på Annens och Anders skrivbord dagen du går hem.Kram

    2009-02-20 | 13:19:00
  • Micke.S säger:

    Självklart gör du rätt, du är värd nåt mycket bättre och känner jag dig rätt så hittar du säkert på nåt mycket bättre.Du vet att du har mitt stöd.

    Jag vet att det finns många som tycker det är konstigt att man säger upp sig från ett jobb men det kan inte vara riktigt att gå och vantrivas med det man lägger ner så mycket tid på.

    Lycka till i framtiden!

    Kram /Micke

    2009-02-20 | 18:02:13
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Mia säger:

    Ewa: Ja äntligen, det går inte att vänta på bättre tider där. Mitt måtto det senaste åren har varit att detkan i alla fall inte bli bättre. Så blev det. Grunstötningen gjordes för flera år sedan...

    Ja det blir en klick åt bägge, så full av skit som en annan är....:-)



    Micke Make: Det är skönt att du följer mej i mitt beslut, utan dej har jag sjunkit för längesedan. Du sitter som en bekväm flytväst runt mej. Allt blir bra, klart att saker blir bättre. Framtiden är klar...

    2009-02-20 | 21:08:59

Kommentera inlägget här: