Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Varför är det så kallt?

Kategori: Funderingar

Nog finns det väder som kan göra en ganska nedstämnd. Jag tittar ut óch naturligtvis regnar det. Nu känns det som om man fått nog och i huvudet kommer indikationen som blinkar och säjer att det är riktig höst. Jag tror inte att det finns någon större chans att det kan bli någon mer husvagnsvistelse i September så nu packar jag ihop hela cirkusen.
Så här tidigt har vi aldrig gett upp, men solen har inte orkat kika fram så ofta då vi har varit lediga, så nu är det över.

Jag drar i mej några koppar kaffe, sedan bär det av. Campinglivet är roligt men just den här höstbiten är ganska tråkig, men man vet att snart är det dags att sätta upp förtältet igen ett halvår går snabbt.  Du vet som det där med att skifta däck på bilen, det känns som man gör det varannan månad.
Sedan ska det göras i ordning här hemma på gården, men det känns inte lockande att släpa fram klipparen när det regnar.

Igår kväll så var det åter Salute Festival nere vid älven, raketdånet hördes och ibland lite av musiken. I år var det första året på säkert 8 år jag inte gick, bara för det var kallt och regnade.

Varför är Sverige så kallt ? Det är en fråga som man kan ställa sej. Väderleken växlar men kylan ligger  kvar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: