Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Detta är ingen reklam...

Kategori: Skitsnack

Jag köpte en toaborste på Coop, de hade en grå modell, som stod i en burk. Det fanns inga andra val och en ny borste var ett måste eftersom den gamla hade gjort sitt i holken. När jag kom till kassan kändes inte köpet tillfredställande, dessutom var den dyrare än dom gamla hederliga borstarna med en liten bonus borste för kanten. Att den var dyr det var för den var designad av någon och den ingick i en städserie. Jaha va spännande tänkte jag.

Nu ska den till tippen, den är (toatalt) värdelös, den gör det randigt nere i holken, man snurrar på den och man försöker och resultatet är uselt.Som tur är sade mej magkänslan att köpet inte kändes bra, så jag slängde aldrig den gamla hederliga trotjänaren. Det är den som fortfarande gör arbetet. Den nya onödiga och värdelösa, designade vill jag inte ha.

Ni behöver inte fråga vem designern är för jag tänker inte vända på skapelsen och kolla under om det står något, för då lär man väl få sej en till kalldusch.

I denna så materiella värld vore det bra om tillverkarna tog sitt ansvar och gjorde funktionella prylar än massproducera skitborstar.

Jag vet att man inte ska blotta sina toabestyr för en hel värld, men som sagt buskablyg har jag väl aldrig varit.

image172

"Den gamla hederliga                                                             "Den nya skitborsten har
modellen"                                                                                    ingen bild"

Kommentarer

  • Jari säger:

    Köpte något dyligt på IKEA en gång, skaftet var så mjukt att det inte bet i porslinet det lilla minsta. JÄVLA PLAST SKIT hördes från muggen varje gång det städades.

    2008-04-02 | 07:41:17
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här: