Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Nödlösningar kan gå...

Kategori: Vardag

Efter helgen hade sonen (den 12 åriga) ingen lust att stanna kvar vid husvagnen. Kompisarna hade åkt hem, semestrarna är inte riktigt igång ännu. Jag hade ingen lust att börja packa allt och åka hem, nu när lugnet lägrat campingen och fågelkvittret hade tagit över igen. Gubben M har börjat sina förmiddagar och inget tjat om gäddutmaningen.

Jag funderade ett tag på hur jag skulle göra läget attraktivt för sonen, då jag föreslog en massa godis, läsk och dvd filmer. Vi åkte in till stan och bunkrade med ovannämnda saker, packade dvd spelaren och skulle börja rigga för en helkväll. Då såg vi att vi glömt dosan till dvd:n så vi åkte in till stan och hämtade den, och ut igen. Nu när vi var klara då la vi oss drog ner rullgardiner och äntrade första filmen "Stardust" en spännande äventyrsfilm, när den var klar då skickade vi in "Guldkompassen" men den orkade vi bara en bit på. Vi somnade klockan 00.00 och gjorde en husvagnssovning på 10 timmar. Det är en enkel match för oss två sovgrisar.

Idag vet jag inte hur jag ska kunna locka med Sunnanö. Ingen värme, ingen sol, ja nu jobbar övertalningskörteln på högvarv. Jag kan tro att vi äter här, för gubben kommer väl knattrande på moppen. Jag och grabben åker hem en stund så får han spela lite data spel en stund. Efter det kan vi åka ut och se resten av filmerna, dra ner rullgardinerna och förära oss med en godispåse till. Vi har halva "Guldkompassen" kvar och en katastroffilm som heter "Flood". En översvämmningsfilm som passar bra när vi har vagnen 100 meter ifrån vattnet.

Nu har jag druckit kaffe, dags för frukost klockan 11.00, regnet börjar att smattra på husvagnstaket. Jag älskar det här, men sonen uppskattar andra aktiviteter än det här. Ja ungdomen nu för tiden, vill bara roa sej....

                 

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Jag säger bara FY F-N vad hemskt.

    Klarar inte av husvagnsliv.

    Är det inte sol och bastu i förtältet så är det kallt och dyblött. Ush & blä.

    2008-06-16 | 21:06:47
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Pierre: Men nu du, vad är du för friluftsmänniska. Hur är det när du sitter i hällregn ute på en sjö?

    Nu tror jag att vi får ge dej en kurs i camping:-)

    Grundkurs ett är att steka fisk på gasvärme när sommaren rasar utanför och termometern visar + 30 grader, då är det match i husvagnen...

    2008-06-16 | 22:33:36
  • Pierre säger:

    Sitta i hälleregn i båten är bara så mycket bättre.=)

    2008-06-17 | 19:18:16
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här: