Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Tredje semesterveckan...

Kategori: Vardag

Än har jag inte frysit ihjäl. Åskan mullrar i fjärran och molnen börjar att hopa sej för ytterligare ett väder. Nu önskar jag att jag kunde få strålande sol resten av semestern. Jag behöver lite energi innan jag går in i den fönsterlösa stormarknaden igen. Det blir lättare att campera här ute vid husvagnen också om det är badväder och grabben kan bada istället för att ha tråkigt med mej. Ändå är han fantastisk tycker jag. Vi har hyrt otaligt med dvd filmer och ätit en hel del godis.

Idag tog vi smutstvätten och pappan i familjen och for in till stan. Tvätten fick gå i Cylindan och pappan fick gå till sitt första eftermiddagsskift. (Så i kväll har jag en Gädd-duellsfri afton). Vi åkte och handlade lite, och det som vägde tyngst enligt grabben det var nog "Guitar Hero" till x-boxen. Så nu bloggar jag och han lirar "schools out" (Alice Cooper). Jag har varit in och testat, men det är inte lätt. För min del är det mycket enklare att spela på en vanlig gitarr än att få ordning på knapptryckadet.

Inne i stan rådde ett vimmel av arbetare som städade efter Peace & Love festivalen, lastmaskiner körde omkring med kravallstaket och staden började gå tillbaka till sitt gamla stadie av en sömnig ort. P&L är en stor grej för vår stad och den genererar både slantar till köpmän och en härlig stämning. Nu är den över för i år och polisen tycker att allt flutit på ganska bra. Lördagsnatten liknade de vid en vanlig lugn lördagskväll i Borlänge och det får man väl säja är ett gott betyg.
Tyvärr hade de skett ett par våldtäkter på campingen, och det är bara att beklaga att det skedde.

Igår skrev jag en jobbansökan. Så alla som vill mej väl får hålla tummarna. Jag söker till Biltema som ska komma till stan. Troligen så kommer nog 700 stycken till att söka sej dit, men jag får ändå tro att jag har en chans med min erfarenhet inom handel och min kunskap från mitt nuvarande jobb. Det hade känts extra bra om något sådant kunde hända mej, helst när det mesta verkar att gå min väg de senaste året. De som egentligen är ett hinder är åldern. Men de vet inte vad de missar om dom skippar mej.

Det är lätt att bli självgod, går det så går det. Jag har ändå ett arbete att luta mej på ifall det blir nej. Det finns många som är arbetslösa så jag är inte bitter.

Framöver planerar jag en resa till IKEA i Gävle, jag har tagit med mej katalogen hit till campingen så jag kan bläddra lite i den ikväll...

Jag funderar föresten över en ny tatuering, men jag hoppas att de har lite andra bilder än dessa . Den med katten är ju inte vad man önskar sej precis:-)

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Hoppas att du får jobbet.

    Är oxå sugen på en ny tatuering.

    vill ha något som sticker upp på halsen, vill oxå ha grabbens namn någonstans i något tema.

    Är helt såld på döskallar så det vore kul att ha en på kroppen.

    Tanten har ritat en skalle men jag vill att hon gör en kropp till den, men hon påstår att hon inte kan.

    2008-06-30 | 21:12:13
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Pierre:Din tjej kan väl verkligen rita, så duktig som hon är så är jag övertygad om att hon kan få ihop något häftigt. Min Micke är åxå en fena på att rita.

    2008-07-01 | 20:22:53

Kommentera inlägget här: