Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Spö, spöregn, spöstraff...

Kategori: Hobby

Ja då åkte vi ut till sjöss, himlen var grå men ändå kändes det som om att regnet skulle hålla sej borta. I min iver glömde jag regnkläder och optimismens känslor bara fanns där..


                          

                         " Hugad, laddad..."

Vi kom ut en bit, då skulle jag göra mitt första kast. Då sa det plopp bakom ryggen och jag fick jordens trassel i rullen, jag satt en lång stund och försökte reda ut det, men då öppnade himlen sina portar. Utan regnkläder blev det blött. Vi åkte slokörade in och inne i förtältet satt jag i en timme tills jag hade fixat linan. Föresten slutade det att regna när vi kom in i land. Nu gör vi middag sen tar vi ett träningspass på bryggan. Sen får vi på dom stora gäddorna igen.

                             

                              " En tålmodig kvinna med fisketrassel och bestyr. En bra kvinna reder
                                 sitt trassel själv..."

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Har suttit i den sitsen jag mä.

    Det kan jävlas utav bara f-n.

    2008-06-15 | 09:31:45
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här: