Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Högmodet gjorde snavtipp...

Kategori: Hobby

Inte mycket ville fastna på kroken. Inte ens någon känning av Herr Gädda. Gubben M hade ett par hugg, men som tur var ville de inte fastna på kroken. Det var ju tur för mej, och så står jag där i fören och hånler för mej själv.

I alla fall kan jag presentera en bild då M:s hemgjorda drag fick en dyster framtid till mötes. Ett bottennapp som satt som berg:





Mitt fina drag c 101:an (tips från det småländska fiskeproffset) gav inget
som jag hade hoppats på. Det var inte heller lätt att ta kort på det när det
dinglade fram och tillbaka medan båten krängde.




Kvällen var kall och blåsig, trots varma kläder , keps och luvtröja så började jag att hacka tänder. Nu vore det roligt om värmen kunde återvända så man kan få lite värme på semestern och på fisketuren.


Så här ser det ut när jag och M ska styra kosan mot Söderhavet och Kuredurreduttön. Full packning, prylar prylar och åter prylar. Allt för en lyckad dag på de sju svåra haven.




Nu har han snart frivecka så jag ska baske mej fiska av honom allt, jag ska satsa så tilloch med "fillingarna" ryker. Nejdå kampen börjar att bli lite nervig nu. Man ber böner till fiskeguden om en jättekoloss men det blir många kast med trassel, och en hel del jag är nöjd med. Ja det ska nog bli en insjö fiskare av mej också. Fast jag gillar mest att dra saltvattensfisk och Makrill, som är både god att äta och rolig att dra upp.

Jag fick ett drag när jag fyllde år, provade att testa det men jag gick bet på tekniken, det låg bara och plaskade och skvätte på ytan som en skadad mört. Inte vet jag hur jag ska få till det. Det var då i alla fall fint.



Kommentarer

  • Micke.S säger:

    Du får väl gå ner och tjuvträna lite i morgon förmiddag för på eftermiddagen kommer jag ut för att ta ledningen....:)

    2008-06-23 | 00:50:04
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Herr D säger:

    2008-06-23 | 09:40:13
    Bloggadress: http://www.b3fiske.blogspot.com
  • Herr D säger:

    Hmmm...få se nu, Stooor draglåda som rymmer lulllull extra allt, Pirra för att orka ta hem all fisk, dubbelpipig spöhållare.....sillbio.....vad saknas???......Jo, Flytväst....ajabajja ;-)

    2008-06-23 | 09:47:15
    Bloggadress: http://www.b3fiske.blogspot.com
  • Jari säger:

    Prylar är det häftigaste som finns, nappar det dåligt kan man pillra med dessa under tiden.

    2008-06-23 | 10:18:43
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Gubben säger:

    He, he, ser att sill-TV:n är med!

    2008-06-23 | 10:43:18
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Mia säger:

    Micke S: Behövs inte tjuvtränas, säkerheten bara finns..:-)



    Herr D: Mycket saker men ingen väst....



    Jari: Kanske Micke har tid att pilla med grejorna, men för en annan som tar denna utmaning med med stort allvar finns ingen tid att flamsa:-)



    Gubben: Hi Hi, han måste ha silltv:n, själv fiskar jag bara utan att ha sådana moderniteter-

    2008-06-23 | 18:30:54

Kommentera inlägget här: