Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Försäkringskassan får mej att må illa...

Kategori: Samhälle

Följetongen som vägrar att få ett slut, nu har handläggarna dragit ner rullgardinen och gömt sej i någon skrubb. Ingen vill känna till domen som Länsrätten dömde till min fördel den 29/5. Handlingarna låg i min brevlåda den 5/6 och ingen känner till dem hos Försäkringskassan. Den 9/6 då ringde jag dem och efter att ha stått i en telefonkö med 110 personer så visste de inget, och sa att arbetsbelastningen var hög. Jag ställde ett ultimatum om en snabb utbetalning då som de tydligen inte har anammat utan bara lagt på luren och låtit det bero. De skiter fullständigt i mej.
Idag ringde jag och kom fram efter att systemet betat av 175 stycken före i kön, nu hade de heller inga handlingar, och det prasslade i bakgrunden precis som om hon letade i någon trave med papper, sedan ville hon inte kännas till ärendet och sa att hon inte fanns på "min" kassa. Hur ska man få tag i någon på "min" kassa då? När man hamnar i Falun hur man än ringer. Snart har väl handläggarna låst in sej och bepansrat hela skiten.

Nu får det vara nog och jag ringer till Länsrätten för att höra om de skickat domen till F- kassan och det gjorde de samtidigt som de skickade min. Kvinnan som arbetade på L-rätten en mycket trevlig sa att de har säkert inte ens förmedlad den ifrån Falun till Borlänge ännu, och på hennes inställning verkade hon vara trött på F-kassan och på den onödiga arbetsbelastning den skapar för dem. Hon skulle genast maila över domen till kontoret i Borlänge. Sedan sa hon att : "Om du ringer till Försäkringskassan i morgon då kan ingen säja att de inte fått den". Guld och medaljer till Länsrättskvinnan, hon agerade proffsigt och kundvänligt.

Skit åt Försäkringskassan som blivit en borg som hellre kunde stå i Transylvaniens höga berg. En skräckens inrättning där man suger blod och drar ur livet ur människan. Mörkret ligger som en skugga runt dess verksamhet, ett kontor där man nekar människor en värdighet. De berättar för en att man är en usel fuskare en hypokondriker som ljuger och lurar till sej pengar ifrån staten. De själva jobbar i ett träsk med skit upp över öronen, som lombotomerade robotar som gett upp och är fängslade i galenskapens håla. Jag ger inte ett ruttet lingon för den verksamhet som bedrivs i detta förfall.
Res er upp och skrik rätt ut i ett primalskri: "Vi vill inte ha en arbetssituation som denna längre"! Hur kan ni orka gå till jobbet varje dag och behöva säja att arbetsbelasningen är stor eller ljuga för era "klienter" om att papperen inte finns, då idag då datan är späckad med alla uppgifter och information som tänka kan om mej. Redan den första gången då människor visat sitt stora missnöje eller när ni tvingats ljuga borde ni rest er upp och skrikit rätt ut: "Det räcker nu"...

Sverige, Sverige det här är ett skrämmande system, som fler tvingas att ofrivilligt besöka. Där nederlagen kommer att kommer att peppra som syra och etter på de svaga och sjuka. Det är skrämmande att välfärden rustas ner så snabbt och effektivt av staten, det är en ofattbar rysare där humanismen och medmänsklighet är ett skällsord.

Försäkringskassan får mej att må illa på riktigt...ärligt så spyr jag på de stupida lagar som kastar ikull medborgare och tvingar oss in i fattigdom.

Kommentarer

  • carin säger:

    Go morron!

    Nej vi klarade oss inte från kräksjukan.

    Eller rättare sagt gubben och sonen klarade sig inte. Så nu håller jag alla tummar för att jag ska slippa. Lilleman låg hela natten till onsdagen och inatt var det gubbens (o)tur.

    Jag proppar i mig vitpepparkorn och Proviva blåbärsoppa.

    Ha en finfin dag.

    2008-06-19 | 08:50:39
    Bloggadress: http://cojjoj.blogg.se/
  • Mia säger:

    Carin: Uggh! Krya på er, hoppas att det går över..(Skrev fel) Hoppas att det SNART går över.

    2008-06-19 | 13:43:52

Kommentera inlägget här: