Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Ett stort Grattis F- Kassan för eran totala oduglighet...

Kategori: Samhälle

Man kan inte mer än gratulera er för er otroliga klantighet och oduglighet som ett statligt människoovänligt skräckhus kan utsätta sjuka för. Just i detta läget så kommer jag aldrig mera att bli förskräckt eller ens häpna över hur illa ni sköter era klienters ärenden. Det enda jag önskar är att denna dårskapens följetong kunde komma till sitt slut, men det verkar som om att processen är inne i skede där jag absolut inte ska få rätt trots en Länsrättsdom, eller att det tar någon hänsyn till mej eller andra drabbade. En sak är säker och det är att erat sätt att behandla klienter ska inte falla i mörker, inte på något vis glömmas av. Det ska få komma fram i ljuset och visa hur ni använder er makt och dyker glada i hågen med byråkratin som ert främsta vapen. Försäkringskassan utnyttjar sitt översitteri och sin makt, de vägrar agera humant.

När jag kontrollerar mitt konto där ni skulle ha satt ni sjukersättningen, då ser jag att en hel del fattas. Ni har lyckats sätta in 7881:- och 10.341:- saknas. Eftersom det inte går att nå er på telefonen måste jag åka till "mitt" kontor och träffa någon som är levande. Efter 1 timme får jag komma in och tala med en snäll, förvirrad och tröttkörd man. Han letar och letar efter de saknade pengarna och kommer fram till att en handläggare i Falun har satt in dessa 10.341 kronor till Kronofogden. Mej veterligen har jag ingen skuld till denna myndighet, och han ber stort om ursäkt för någon annans klantighet  och ser till att någon ska ringa upp mej ifrån Falun för att ordna detta kaos snabbt som en katta skiter. För säkerhetsskull och en kotroll ringer jag till Kronofogden och hör om det finns någon betalningsanmärkning på mej för att gardera mej, det finns det ingen.

Nu är det så att en galning (han som gett kronofogden mina 10.00kr) ifrån Falun ringer och tycker att fel kan det alltid bli, och han ser inte alls att felet som begåtts är deras fel och han tänker inte heller åtgärda det. Det har legat en spärr som han så fint förklarar, och han tänker inte kontrollera med kronofogden varför spärren finns där när ingen skuld står skriven hos dem. Han menar att det ska jag tacksamt ordna, och han säjer att han inte vet när de kan skicka mina 10.341 kronor. Jag måste fortsätta att strida för mina pengar trots att jag har en dom i länsrätten att jag har rätt och pengarna är mina. Inget ansvar finns hos Försäkringskassan, hör ni...

Idag måste jag åka till stan och ringa till Kronofogden samt tänka ut vad jag ska göra för att visa att Försäkringskassans inhumana behandling av människor står på gränsen till totalkatastrof. Jag har ägnat 25 dagar i Juni åt att försöka få domen att få ett slut, men det sätts stora käppar i hjulet ideligen. I snart två veckor på semestern har jag dagligen fått tjafsa och kört slut på en jävla massa bensin för att försöka ordna något så enkelt som att få mina pengar in på mitt konto så jag och grabben kanske kunde hitta på något roligt. Det verkar fan omöjligt, en sak vet jag att hade jag haft en del pengar då skulle detta statliga tryghetsverk som blivit som ett stort skämt i mina ögon fått en rymdresa och med sej på färden skulle de få alla generaldirektörer och en kaviartub.

Mer snett än så här kan det knappast bli, ni är inkompetenta och totalt odugliga, det jobb ni är ålagda att ta i tu med lyckas ni föga med.

Lägg ner skiten innan ni blir så olyckliga att ni inte orkar se folket i ögonen, trygghetssystemet är inte på väg att haverera utan har redan havererat. Ni sitter inte fast på något grund, utan ni är ett vrak som sjunkit till botten och vilar på ett djup där ingen kan nå er.

                 



"Tack alla högre makter"...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: