Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Vem liknar jag egentligen...

Kategori: Skitsnack

Ja hur ser man ut? Efter jag färgade håret så har jag kommit in i en identitetskris. Då jag alltid har varit blond, från första dag så är det svårt att bli van med brunettlivet. Jag är inte lik något kändis, men har hela tiden tyckt att jag ändå liknar någon eller något. Någon sa att jag är lik Mellanders troll "Hej jag heter Rulle". Gubben tycker att jag är lik Plupp i barnboken. Ni vet Plupp och fjällämmlarna, men han har inte förtäljt om det är det blåhåriga trollet jag liknar eller en lämmel. Kan man likna en lymmel?
Det som är bra i kråksången är att fortfarande är jag ganska olik mej så gamla bekanta känner inte igen mej och hälsar därför inte. Jag har inga problem med att vara Rulle, Plupp eller Skogsmulle. Bara jag inte skrämmer barnen.
Kanske fler förslag poppar upp.

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Mulle Meck:-)

    2008-07-17 | 17:47:02

Kommentera inlägget här: