Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Sommarens summerade tankar...

Kategori: Minnen

Dystra regnmoln hänger över campingen, sällan lyckas solen titta fram, men det har hänt. Nu börjar regndropparna att smattra tyst på förtältet, ett lätt duggregn som ska vattna. För fem minuter sedan satt jag på mej bikini överdelen, efter en stund brukar oftast molnen tillta och ett regn faller.

Idag skriver jag om en sorg en ångest (inte livshotande) att semestern nu är slut. Denna sommars ledighet med betalning är så defenitiv som den bara kan bli. Jag känner mej åtminstone utvilad och kan stoltsera att jag inte har varit i Ullared (dit har jag ingen längtan) , jag hann inte till IKEA ( dit har jag längtan), men det sistnämnda huset står kvar.

Sommarens fiskeutmaning har varit en räddning mentalt för mej, då har dagarna fyllts med spänning och en aktivitet som passar då vädret har varit lite kyligt och kasst. Frisk luft och en del fina kvällar ute med båten har jag upplevt. Många skratt har jag och gubben haft ute på sjön. Och när man sitter där och pratar så smider man planer och petar försiktigt på gemensamma drömmar som frodas inombords på båda. På något vis så sitter vi och pratar om något som man inte tänker på då man är inne i samtalet. Det handlar om framtiden, hur man löser trassel på en fiskelina, som leder till att man kan hitta lösningar på alla slags trassel. Denna sommar har vi pratat om mer gemensamma mål än någonsin, det är nästan som om jag funderar om vi hade några innan.

Att jag har hittat tillbaka till några av mina "gamla" skötebarn, såsom fiske och gitarrspelande kan liknas att man gräver i en kartong på farmors vind. Minnen kommer tillbaka, händelser och häftiga upplevelser. (Nu var det nära att jag lät som en 97 åring på dödsbädden). Att beskriva känslor är inte lätt, det är som att reda en sås med skorpmjöl.

Imorgon så ska mina andra arbetskamrater gå på en välbehövlig semestervila, efter ett som jag vet jobbigt år. Både fysiskt och psykiskt. Jag vet att de längtar efter sin vila. Jag önskar er en bra sommar med finare väder än jag haft. Jag lovar er att värme och sol kommer.

Jag är redo för att ta tag i ytterligare ett år, jag har kopplat in reservaggregatet, så lite syre finns att tillgå. Samtidigt hoppas jag att fortsättningen på året kan ge mej några överraskningar. Ett nytt jobb kan man väl få önska sej, och ingenting är ju egentligen omöjligt.

Jag ser fram emot en höst nere på "vårat" Vänsterhörn. Med många häftiga temakvällar och gäster. Visst längtar jag till heta och sprudlande debatter med kamrater. Oboy, vad mycket det är som kommer att hända. Jag känner att jag vill ge allt vad jag kan för jag ha en otrolig framtidstro på mitt parti, men det krävs en hel del idellt arbete, men jag ställer upp med glädje. Mitt roligaste och den bästa upplevelsen denna sommar måste jag få säja var Partikongressen i Norrköping i början av Juni, det var en upplevelse som skulle behöva att färgläggas här i bloggen med kritor. Där fick jag mej en ordentlig skjuts i arselet och en motivation att det jag tror på och jobbar för är alldeles rätt. Tillsammans...

Nej nu har jag inte tid att sitta här och kackla, väskorna ska packas, och den långa resan mot civilisationen (1,7 mil) ska inom sinom tid starta, maken startar EU- moppen och far till sitt sista eftermiddagsskift innan semester i ett hällande spöregn. Han tänker nog: "Lite jävla regn ska inte få förstöra min sista arbetsdag innan den långa semestern..."


Kommentarer

  • Micke.S säger:

    Jag klarade mig från regnet i allafall. Vi syns ikväll.

    /Micke.S

    2008-07-13 | 20:45:29
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Leif Lindström säger:

    Jag och Pia har inte varit till Ullared.

    2008-07-17 | 15:19:51

Kommentera inlägget här: