Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Jag är så jävla glad och tacksam...

Kategori: Vardag

Det finns så mycket att skriva om, som att Maken leder fisketävlingen och bara drar upp gäddor i parti och minut. Jag är så glad att få åka in till bryggan utan att ens haft känning av fisk, utan i stället ideligen får filma hans jävla fångster.
Han är verkligen värd att få alla fiskar, på sina "stulna" och egenhändigt tillverkade drag. Medan jag köper dyra jerk bait drag, som inte Ösjögäddorna lockas av.

Igår hade vi en fiskekompis med oss i båten, en glad prick, när vi åkte till bryggan för att släppa av mej då hade inte han heller fått upp något. Men sedan när de ånyo åkte ut då fick han en gädda och aborre. Så vem blev den där fiske ------ igen då?

Min karriär är väl inte slut med detta, sommaren är ung och uppgivenheten står på ruinens brant. Några fler utmaningar ger jag mej inte in i. Jag är nog en sämre tävlingsmänniska än jag trodde. Jag är bedrövligt dålig sådan. Inte sedan jag förlorade en damhandbollsmatch på 70 talet har jag känt så här.



Livet måste få sej ett uppsving känns det som, och då sitter man i förtältet och regnet piskar mot tältduken, och det fina vädret med högsommarvärme känns som ett minne blott.
Nu är 9 dagar kvar på semestern och sjutton vilken fart den går i. Trots att man är ganska avaktiverad så rinner dagarna iväg som en strid förs.

Här ute på campingen så är maken Hamnfogde, och sköter om hanteringen av båtplatser och styr  över det. Snäll som man är så har jag gjort en skylt som ska pryda ingången till vår plats. En lite töntig historia men är man på en camping då ska det vara lite vansinnigt löjligt.



Idag ska jag sätta upp skylten, den får bli en symbol för våran kärlek...




Kommentarer

  • Pierre säger:

    Det var en fin skylt.

    Han blir säkert jätte glad för den.

    Vad det gäller fisket så har jag ett nytt litet tips.( säg inget till M!)

    När han har börjat kasta åt ett håll så ser du vart det är och då ber du honom att få byta plats med honom...

    Då är det ju du som får hotspoten..=)

    Detta måste ge dig ett antal gäddor.

    Men som sagt, säg inget till M för då fiskar han på "fel" ställe med en gång och lurar dig.

    2008-07-05 | 12:33:38
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Ja skylten är så fin:-)

    Jag har ideligen slängt ett getöga åt hans håll, kolla hur han "för" sitt spö, tittat vilken hastighet han har på vevningen. Jag har provat att analyserat allt, men det räcker inte. Jag har känt ett hugg på c29:an alltid något. Depressionerna går i cykler. Ibland upp, sometimes ner.

    Tja en ska nog finna någon rå i denna galenskap:-)

    2008-07-05 | 15:03:26
  • Micke.S säger:

    Det är din tur nu Mia. Du har kämpat väl så här långt och får inte ge upp så lätt det behövs bara en stor, att jag tar många små betyder inget.

    /Micke.S

    2008-07-05 | 15:09:14
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Gubben säger:

    Mycket snyggt! DET skulle aldrig M grejat, eller hur? Och gäddorna kommer... Kan du inte smyga till till ett sådant där stulet/hemgjort fult drag eller låser M in fiskeväskan mellan turerna?

    2008-07-05 | 16:16:53
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Mia säger:

    Micke: du har tur och det är min tur. Tur och retur.. Men visst får jag bli hemskt förbannad någongång. Jag måste få stampa i backen och svära lite när gäddjä-----a inte vill nappa på mina dyra och fina beten. Har du sett mej ligga på rygg..Upps va sa jag...och visa strupen någongång? Jag har aldrig gett upp någongång, men uppgiven har jag varit, och är. Men det går i vågor som sjömannen sa...



    Gubben: Visst kommer gäddorna, men när? Jag får låna hans drag, men jag är så envis att jag ska ha fisken på "mina" drag. Visst är jag en riktig tjurskalling jag, men jag erkänner.

    Himlen får nog flytta hit så jag får lite assistans. Det kan väl du och Pasilinna fixa:-)

    2008-07-05 | 18:21:20

Kommentera inlägget här: