Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Det kan knappast bli bättre...

Kategori: Vardag

Sol, sommar, värme. Inte längtar man till vintern, nu är det gott att leva. Trädäcket fungerar alldeles utmärkt, bättre uteplats har jag inte haft någongång. Lite fläkt, lite halvskugga och en karl som är fiskefanatiker. Kan det bli bättre?




I kväll så åker vi ut och ger oss på de stora gäddorna. Efter en period med lite jerk fiske så är jag faktiskt väldigt sugen att fiska. Har jag blivit gäddbiten på riktigt? I så fall går det att bota?
Micke fick ett drag utav en fiskebroder, ett Zalt, ett drag för jerk- och trolling. Så nu står jag i bakvattnet och funderar ut en passande vinnarstrategi. Detta med tur keps och och turhatt, har jag lagt på hyllan för längesedan. Det är bara teknik, koncentration och den goda viljan med tålamod som avgör fångsten. Fisken finns och det är min uppgift att få den intresserad av mitt bete.




"Här är Mickes nya vapen i kampen. En missil som luktar korruption..."


Vi får se till kvällningen vad sjön har att bjuda på, antingen blir det något, kanske en tyngre gädda som tar mej till ledningen i kampen.

Kommentarer

  • Jari säger:

    Jag håller alla tummar så att knogarna vitnar. Nu om någonsin behöver M en knäpp på näsan.

    2008-07-29 | 20:30:41
    Bloggadress: http://fiskefeber.blogg.se/
  • Mia säger:

    Jari: Som sagt tävlingen är ett öppet mästerskap, då vinnaren koras sista dagen. Så nog får man säja att kampen inte är avgjord förrän efter sista fiskeresan och kroken är uppe ur vattnet:-)

    2008-07-30 | 13:04:47

Kommentera inlägget här: