Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Ja då var det slut då, året...

Kategori: Skitsnack

Ett nytt år med alla förväntningar och planer man har. En gång om året, då en hel del sitter och rannsakar om saker man gjort, har dom varit bra eller dåliga...Är det något jag kan göra bättre än tidigare. Man ber om ursäkt för usla saker man sagt, man ångrar en del saker man gjort. Men hela tiden tänker man på bot och bättring. För mej är det lika varje år. En del mål lyckas jag nå, andra blir det sämre med. Det som man inte lyckas med kan bero på en rädsla för att satsa eller bryta ett mönster. Kanske jag ska införa fler nyårsaftanar, som jag i mitt inre kallar "Bot och Bättringsdagen". En dag då man helt enkelt försöker säja till sej själv att man duger, och att man inte ska tappa kontakten med det som gör livet bra och är viktigt för en.
 
Det snackas om Gud, det snackas om Robert Lind i Kramfors, om dom finns. Varför ska människan hänga upp sig på Gud. En del finner tröst i Gud, för mej är en Gud något gott som man skapar alldeles själv inom sej. Det gäller inte att gör Gud så jäkla komplicerad, inte haka upp sig på honom eller tre bokstäver. Sedan att det skett Krig och elände runt namnet Gud, det är den egoistiska människan som startat det. Varken Gud eller Robert Lind i Kramfors. Vi levande har en benägenhet att göra allt så jäkla krångligt. Inför det nya året har jag i alla fall lovat mej att inte frestas av krångel, livet blir rakare för mej om jag går ifån a till b. Löften som att sluta med, det ger jag inte utan löften om att börja med är mer relevant. 
 
Att man exempelvis börjar med att sluta... 

Nu börjar det att snöa, ljuset förstärks med vitt...


                                                                            

Kommentarer


Kommentera inlägget här: