Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

...en gör så gött en kan...

Kategori: Vardag

Ett tag framöver så kommer bloggen vara under vila, jag har ett jobb i Ludvika nu som kräver tidiga mornar och sena kvällar. Därför känns ögonen ganska trötta. En 10 mils resa varje dag, i dimma och snömodd, det tar sin lilla tid och en hel del kraft.
Några små inlägg då och då ska jag väl kunna kvida ur mej då och då, får jag hoppas. För att skriva rätt ut rymden är för mej ganska meditativt.
I kväll var jag på måndagsmötet på Vänsterhörnet, och jag tycker att det är så givande för mej att ta del av vad andra bjuder på. Alla delar med sej, och jag tycker att alla är så bra, och duktiga. Jag försöker fullständigt att sörpla i mej av gobitarna. Sedan ska hjärnan försöka att minnas alla gobitar, men det är en annan historia. Dom här kvällarna berikar mitt liv, och ni kamrater skänker mej verkligen glädje. Ni är alla pärlor på sitt lilla vis, och alla så olika. Att jag säjer fel på 6 miljoner och 64 miljoner, det är sånt som händer, man är ju gammal och minns inte alltid rätt.
Vänta ni bara när jag ska dra en historia, då drar jag alltid poängen först...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: