Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Jag är så jäkla tråkig för att jag tycker att...

Kategori: Vardag

Sommaren är slut. Så fort semester och juli ändat då blir det automatiserat inombords att sommaren känns slut. Augusti för mej är en riktig höstmånad. Skolorna startar, kantarellsnack pågår för fullt på jobbet, de små jultidningsförsäljarna börjar att knacka på dörren. Det projekt som man inte hunnit med dessa läggs till nästkommande års semester. I år hann jag långt ifrån med allt. Jag kan hinna om Gud vill mej väl och skorna håller...



" Ett övervuxet projekt sedan två år tillbaka, min gamla trägrupp skulla ha målats
svart, nu har humlen tagit sitt grepp om stolen och jag tycker att det är snyggt..."

Ja min ute altan står och förfaller den skulle ha oljats i flera år, och målningen av möblerna har bara kommit av sej. Oljan finns hemma, den svarta utefärgen är inköpt för längesedan. Det blir så här när man knappt är hemma. Husvagnslivet har tagit över, men det är skönt för då har man inga måsten alls. Troligtvis kommer jag att kunna komma igång med hemmaprojektet, men det är inget som tynger mej nämnvärt. Det skulle bara vara roligt om det blev gjort.



" Visst ser det trevligt ut?"

Tja jag har fler projekt som släpar efter, men det är inte utav lathet som det inte har fulländats utan det är av att det nästan är en omöjlighet att utföra. Det är ommålning av trappan upp till ovanvåningen. Det är inte lätt att dra på en lösningsmedelsburen lackfärg och säja att nu är det klart. Nej då får vi flytta ner några dagar, och det är inte lätt när sovrum, badrum, garderober och mycket är fast stationerat där. Torktid på lackfärg är som bekant mycket längre än en vattenburen färg.  Och i trappen vill jag ha en färg som är slitstark, därför är valet den "tök" färgen, som torkar sakta.

Idag är trappan i furu, och jag har utvecklat en fullständig allergi mot detta träslag som varierar i 40 olika nyanser, allt mot rosa till gult. Allt annat furu är sågott som bortmålat, nu återstår bara trappan upp.



"Det här är nog Furu Röd.."

Jag är övertygad om att projekten kommer att fullföljas, jag vet bara inte när...


(I ett inlägg innan skrev jag om att en lokaltidning var ute på Campingen och gjorde ett repotage, jag skulle länka till det då det publicerades i nättidningen. Men jag hittade det aldrig där, utan det fanns bara med i papperstidningen. Därför har jag inte lagt ut det.)

Kommentarer

  • Pierre säger:

    Att sälja jultidningar i augusti gör mig bara sååååå föbannad.

    Jag gillar inte för tidig julskyltning osv.

    Julmarknader och julskyltning och säljande av jultidningar borde förbjudas före 1:a december.

    2008-08-06 | 20:21:52
    Bloggadress: http://www.teamnappet.se
  • Mia säger:

    Julen ska vara när det är jul, ingen annan gång på året. Nu vill dom att julen ska hålla på i ett halvår. Knas.

    Då tycker vi lika om julen:-)

    2008-08-06 | 20:24:35
  • Susanne säger:

    Jag tycker stolen ska vara som den är med all humle...Jättefint!!

    2008-08-06 | 21:57:22
  • Micke.S säger:

    Om du vill kan jag skruva ur glödlampan i trappen så ser det inte så illa ut

    /Micke.S

    2008-08-06 | 22:04:37
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Mia säger:

    Susanne: Javisst är det fint, du är snäll som tycker lika. Då blir det inte lika bråttom att det måste göras:-)



    Micke: Det går inte att skruva ur glödlampan, för det är en halogenlampa med stift. Det borde väl du veta som bor här och är elektriker:-) Tokgubbe...

    2008-08-07 | 08:35:16
  • Micke.S säger:

    2008-08-07 | 22:13:02
  • Micke.S säger:

    Jag kan skruva ur nästan vad fn som helst bara jag vill;)

    /Micke.S

    2008-08-07 | 22:15:16
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här: