Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Lennart= "Lelle"?

Kategori: Allmänt

Är hon en han, eller är det tvärtom? Är Lucia en man? Om så är har jag inget emot det. Men varför jag undrar och har undrat detta i många år är väl för att jag verkligen tror att jag blir mer berikad intelektuellt om jag har vetskap om det.

"Lelle" är väl ett smeknamn för Lennart, det är ett antagande ifrån min sida eftersom det alltid har varit så i min värld. Barnen sjunger "-LusseLelle, LusseLelle elva nätter före jul..." Kan det vara så att homodebatten har varit igång varenda jul sedan sångens begynnelse. Innehåller den ett dolt budskap. En variant av Da Vinci Koden, alltså att man kan läsa ut något i texten. Det kan betyda att Lennart har ett betydande jobb någonstans och känner sig oerhört stressad 11 nätter före jul, dels för att han måste lussa, och köpa en ny vit klänning för den gamla har blivit för liten, magen har ökat i omfång under året.
 

Att Lusse Lelle inte har släppt sin hemlighet verkar tydligt, och denna sång framförs av barnen runt om Sverige utan att vi vet dess budskap. Hoppas att inte den blir förbjuden efter att jag kanske har släppt detta.

När jag var liten trodde jag att texten löd: "LusseBulle" ja ni ser vilken idiot man är. Kanske är det "Bagare Helgessons" reklamlåt för sina saffransbullar. Man kan spekulera i det oändliga om denna julsång...


                                                                        

Kommentarer

  • nonsensakuten säger:

    Den där Lusse-Lelle är alltså stjärt..stjärngosse. Det är den enda rimliga förklaringen.

    2007-12-05 | 21:18:53
    Bloggadress: http://nonsensakuten.blogg.se
  • Bloggägerskan säger:

    Ja den tanken är god nog, men i elva nätter?..hu..

    2007-12-05 | 22:10:40

Kommentera inlägget här: