Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Det är underbart att se en ide´ födas- sen utvecklas...

Kategori: Politik

Jag blir glad när jag öppnar dagens BT och ser att ide´ om Rättvisemärkta arbetsplatser har fått ett utrymme som är större än en liten notis. Ide´n har blivit lagd som en motion.

För min del betyder det ingenting vem som står som undertecknad av förslaget, bara att det blir verklighet. Egentligen finns det ingen nackdel i förslaget som stort, för företagen kan det skapa en bra konkurrenskraft.

Personligen skulle jag exempelvis välja en butik där jag visste att de anställda behandlades väl. Tänk att en dag se en skylt på någon av våra stormarknader där det står att den är certificerad. Vilken känsla att få handla där.
Inte bara en butik i ordningen som genererar sysselsättning utan också ett arbete som skapar trivsel och inflytande ifrån personal.

                                                                                       

Kommentarer


Kommentera inlägget här: