Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Dags för "bingen"...

Kategori: Skitsnack

Ja då gick luften ur mej. Man kommer hem ifrån jobbet och gör i ordning middag, äter vanlig mat trots dessa juletider. Efteråt vill man lägga sej på soffan och se på tv:n, ja vad händer då? Man somnar innan man lagt sej, när man vaknar är nyheterna borta och man försöker fokusera på programmet som just i uppvaknandet är på. Jag låtsas att jag förstår vad allt handlar om, för man är aningen förvirrad.

I skrivandets stund har jag inga mer förpliktelser, allt är bara så bra som det ska. Det enda som jag är lite småsur på är att det finns inget på alla kanaler som intresserar mej. Med andra ord så är det skitdåligt på tv:n ikväll. Jag skulle vilja ha en rafflande deckare med spänning och intriger. Men hittar inget. Jag har i alla fall fått en skål med juleskum, ni vet sådana där skumtomtar som är ljuvliga i sin smak och krämighet.

Jag avslutar denna magiska kväll att önska er en trevlig kväll, ni kan ju ta ett parti poker och spela om de sista lusörena som skramlar i botten av börsen, eller kan ni välja som jag, sängen och en god bok...

Inatt äntrar tomtan skorstenen, och fyller sockorna med klappar, men bara om du varit snäll...eller om du bor i USA...


                                                                                           

Kommentarer


Kommentera inlägget här: