Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Drömresa i sikte...

Kategori: Resor

En av mina "alla" drömresor är nu i nära sikte. Om allt håller och min man får ledigt så bär det av mot Kuba i december. Resan är bokad i 7 nätter, men får han inte ledigt då får jag boka av. Och så grymt kan det väl inte bli?
 
Ja sedan jag var ung så har jag haft Kuba som ett drömmål, jag tror att jag kan få en fotoresa som blir alldeles otroligt ovanlig, speciell, vacker och annorlunda. Efter den resan kanske jag aldrig hittar fler motiv :)
 
Bild lånad från resekatalog.
 
 
Så nu sitter jag här i husvagnen och ser höstlöven falla, och vinden viner från sjön. En fin dag med lite aningen kyla i luften och en förnimmelse av vad som komma skall, vintern väntar att få komma in. Då blir jag så där upplyft av att veta att sol, värme och salsamusik stundar, vita stränder med snorkling, eventuellt simma med delfiner och provdyk stundar. Att vattnet är 27 grader är ju lovande och inbjudande för mig som har blivit en riktig badkruka.
Från Varandero (platsen där vi bor) går även turer ut på djuphavsfiske, det är också något som jag länge velat testa. Jag som alltid gillat fiske, och ofta kollat tv program då de drar ut på djuphavsfiske i olika fiskeprogram blir näst intill euforisk. Kanske jag får tillfälle att besöka Bellmar Cave, det är grottor som är en stor attraktion.
Några turer in till Havanna med buss för att se Gamla Stan, alla gamla amerikanska bilar som Kubanerna vårdat ömt sedan 50 talet, gå på rekommenderade fiskrestauranger.
 
Bild lånad från nätet.
 
Fantastiskt, och jag går nu med ett fånflin, jag älskar att sitta och "detaljplanera" mina resor, med internets hjälp. Ofta blir de bra och stämmer, jag får in det mesta jag önskar att se, och något brukar jag inte hinna eller helt enkelt missar :)
Snart susar jag mot stan, och om ett par månader , lagom när adventsstakarna lyser i fönstren då kommer jag till ett land fyllt med värme, och får uppleva Kubas stjärnklara nätter med romantik och salsamusik :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Skatan säger:

    Åh det låter paradisiskt. Du kommer förstås visa alla dina bilder därifrån men måste ändå berätta med ord vad som var bäst ... Jag har inte varit på Kuba och skulle kunna tänka mig ... inte bara tänka mig förstås ... att resa dit.

    Hoppas din man får ledigt!!!

    Kram!

    Svar: En väldigt gammal drömresa som varit abstrakt har övergått och blivit konkret med kontur. Jag kommer att berätta och visa bilder efter resan, för wifi är inget som existerar där , och Internet är segt och finns i bland. Så detta med internet är abstrakt och har ingen kontur :)
    Mia Javerling

    2014-09-28 | 15:37:02
    Bloggadress: http://skatanstankar.com
  • Sören Källängs säger:

    Törs du ta micke ut på sånt fiske,då får du väl inte han med dig hem eller ni kanske stannar.MVH .FDL.

    Svar: Hahaha, han är nog tvungen att följa med, på den båten är han inte "kapten" :)
    Mia Javerling

    2014-10-01 | 09:50:47

Kommentera inlägget här: