Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Att Fylla 50 är ingen konst...

Kategori: högtid

Just det att åren går och att man når fram till olika referenspunkter är inga som helst konstigheter. Rätt som det är så prickar man in olika åldrar, utan att man behöver kämpa nämnvärt. Att fylla år är en del av livet, och inte så konstigt är det att åldern höjs för varje år. Jag har inga som helst problem med min ålder, snarare ser jag det som en glädje att jag lyckats bli ett halvt sekel och jag fortfarande är i form. Jag spinner eller smattrar vidare i rask takt, som en välsmord tändkulemotor.

Däremot är jag inget för att fira, ställa till kalas, det är inget som jag vill styra med. Att grannarna kom in och sjöng, gav mej blommor var enbart kul. Jag fick en blombukett, och i denna fina bukett hängde ett litet litet rivjärn. Undrar just vad dom menade med den lilla saken:) Vilken tur att jag hade inhandlat två grädd/ och jordgubbstårtor, kanske min synska kraft styrde mej mot bageriet för jag hade en förnimmelse om detta uppdykande.

I kväll följer jag med min gubbe Stenlund på hans guldklockeutdelning. Han som har avverkat 25 år i verket, han ville hellre ha en Guldrulle (fiskerulle) än guldklocka. Kanske det vore något för ledningen att ta upp, att de anställda får göra ett val. Guldklocka eller guldrulle, för egentligen har inte Stenlund någon nytta av en guldklocka när han fiskar, för då gäller inte tiden. Tid och fiske existerar inte, han dyker upp när han inte kan hålla ögonen öppna och han behöver sova tills nästa gäddpass.






Denna kamera köpte VI till oss i födelsedagspresent till mej...





Jag som 10 åring fiskade torsk, innan fisken blev rödlistad, det var tider det.
Observera den gamla Cresentmotorn i bakgrunden....


Tack för alla gratulationer jag fått denna Onsdag i Juni, nu ska jag svida om.

Nej det är ingen konst att fylla 50 år, i alla fall inte när man ser ut som 49...


Kommentarer

  • Magnus Jäverling säger:

    HEj faster.

    Jag skulle ju ha kommit ihåg att gratta igår, men jag är ju själv så gammal nu att jag glömde bort det.



    Grattis i ryggskott.

    2010-06-10 | 16:51:13
  • Muu säger:

    Grattis mia i efterskott från en gammal arbetskamrat :)

    2010-06-10 | 22:18:54

Kommentera inlägget här: