Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Arvegods...

Kategori: Släkten och forskning

Titta här vilka bländande mästerverk. Makalöst hantverk som gjorts av mina släktingar. Jag ska inte sticka under stolen att jag mallig över att ha fått lite gener av dessa Hamnqvist herrar. När hantverk är så bra att det bevaras på museum och dessutom så har de har var verktygen bevarade som de använde. Det finns att se på Dalsland Museum dessa montrar står och glittrar. Jag som älskar silver, jag är inte som andra kvinnor, de brukar ju tycka om guld. Alltid har silver varit min metall. Det är efter jag fått kontakt med mina nya släktingar i Värmland som dom har talat om att de var smeder. Det är Hans (min ny släkting) som fotograferat. Nog måste det bli en tur till det museet, det är inte tal om annat.

Jag undrar varför jag kommer osökt in på det gamla ordspråket: " Att tala är silver, att tiga är guld..."

Foto: Hans Karlsson (Värmlänning:)






Kommentarer

  • storabh säger:

    Ja för fan, det är konst, liv, kunskap, mänsklighet!

    2010-06-19 | 14:45:48

Kommentera inlägget här: