Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Ett halvt sekel...

Kategori: Musik

Jo så är det, ett halvt sekel blir jag till sommaren. För min del spelar det ingen roll, jag trivs med mej själv och den aktningsvärda åldern, inget snack om saken. Däremot är jag inget för att fira. Den som väntar sej ett kalas, lär nog få vänta. Det blir inget sådant. Jag kan bjuda någon förbipasserande på kaffe och kaka.


Däremot skulle jag kunna tänka mej att fira mej själv, tillsammans med min snälla gubbe. Det kan nog bli en resa mot Stockholm den 17 Juni och titta på en "gammal" favorit sedan 70 talet. Det är många år sedan jag såg Rod Stewart så det är på tiden nu. Sist jag var på en konsert med honom var när han släppte "Blondes have more fun" å det var ju jättelängesedan. Många liter skit har runnit under broarna sedan dess, nya erfarenheter och något klokare har jag blivit, men är fortfarande blondin som har mer kul...kanske än andra.
Jaha säjer ni och buar tantvarning, men det är så att jag har växt upp med den grabben (Rod) och hans mångsidighet inom musiken har varit stor.


Jo tanten åker och tittar på Gubben Rod, med the first gubbe Micke.

Första låten jag hörde med Rod...kanske i början av 70 talet, Maggie May....


Kommentarer


Kommentera inlägget här: