Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Festivalen är över...

Kategori: högtid

En varm, rolig och stundom tröttsam (benen) festival har det varit. Värmen har dominerat, och bra musik har fyllt kroppen. Överraskningen var ett band som heter Gogol Bordello och är ett band från New York som spelar zigenarpunk. Flera av medlemmarna är östeuropeiska invandrare. Bandet grundades 1999. Ett sådant ös som de bjöd på har jag aldrig i mitt levande liv upplevt. Det var 90 minuters häpnad, studs härliga leenden. Den gruppen kommer jag aldrig att glömma. Efter spelningen strosade jag rund och sprang ihop med några av dem. Jag talade om att jag gillade deras spelning och att jag tyckte att den var en "Highscore". De tackade och bjöd på sej själva. Tack bandet.



En annan stor överraskning stod en lokal (Björka i Gagnefs kommun) förmåga för. Hon kallade sej för Hajen( Amanda Bergman). En 17 åriga tjej som var otrolig. Jag gillar verkligen när jag hittar nya guldkorn som jag fortsättningsvis kan få njuta av. Jag tror att den här tjejen kommer att slå med dunder och brak med sina egna låtar.



Det stora dragplåstret för mej var Faith No More, och den spelningen var bara så grym att jag får gåshud på kroppen i denna värme som hänger i förtältet på husvagnen, här det är över 30 grader.
Den spelningen kommer jag heller inte någonsin att glömma. I den här värmen så får Borlänge Tidning stå för recensionerna. Fast jag ger spelningen 5 istället för den 4:an de fick av tidningen. (Bilderna är tagna från storbildsskärmen, då jag stod för långt bort, mörkret hade sänkt sej över staden. Kameran klarade inte det)


Mike Patton


...äntrade scenen med rullstol för att sedan....


...för att dra igång i en galen fart...


Nu är jag fulldoserad av rock´n roll för den här gången. Nu väntar Baden- Baden stolen på en skuggig plats. Till kvällen blir det förhoppningsvis en fisketur. Nu går livet tillbaka till det normala. Men roligt har jag haft under festivalen.
Till alla... Peace & Love

Kommentarer


Kommentera inlägget här: