Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Titta på världen, ta en riktig titt...

Kategori: Musik

Det är många år sedan Chris Rea kom med "Road to Hell", den är lika aktuell idag som då. En suverän låt och en text med innehåll.


Well i'm standing by a river
But the water doesn't flow
It boils with every poison you can think of
And i'm underneath the streetlight
But the light of joy i know
Scared beyond belief way down in the shadows
And the perverted fear of violence
Chokes the smile on every face
And common sense is ringing out the bellc
This ain't no technological breakdown
Oh no, this is the road to hell

And all the roads jam up with credit
And there's nothing you can do
It's all just bits of paper flying away from you
Oh look out world, take a good look
What comes down here
You must learn this lesson fast and learn it well
This ain't no upwardly mobile freeway
Oh no, this is the road
Said this is the road
This is the road to hell



Ta och sjung med i låten, texten finns här ovan (där)...

Kommentarer

  • storabh säger:

    Om jag hade samma röst som Chris (eller för all del Foggerty), så skulle jag nog inte bo kvar i Borlänge tror jag

    2009-02-28 | 14:18:58
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • storabh säger:

    Skämt åsido, håller med!

    2009-02-28 | 14:21:38
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Mia säger:

    stora bh: Bor chris i Borlänge? Nädå.

    Hade jag haft hans röst då hade jag varit unik.

    Hans röst är suverän, och gitarren i låten ger mej rysningar från ryggradslutet upp i hårfästet.

    Hade du flyttat till Falun om du haft den rösten?

    Nädå skämt åt sidan han är en artist som jag ibland glömmer bort, men tur att jag börjar att minnas ibland. Foggerty gillar jag också men tyvärr har coverbanden haft "ihjäl" en del låtar.

    Ha det, oj va mycket det skrevs...



    2009-02-28 | 14:36:54

Kommentera inlägget här: