Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Säsongen har startat för Herr och Fru Fåntratt...

Kategori: högtid



Förtältsuppsättning är ett gemensamt göromål, förra våren klarade vi uppsättningen galant och var inte osams en enda gång. Redan innan det här fotot togs hade vi grälat minst en gång, om vilken sida som skulle vara uppåt himlen.
Jäkla spektakel. Här försökte jag glätta tillbaka stämmningen till fjolårets glada tid, men saknar det stora leendet i min makes ansikte. Ska han lämna mej för en kvinna som inte tjatar om att sätta upp förtält . Precis i de dagar då han förbereder vårbeten inför sitt kommande gäddfiske. Gäddorna leker snart i vikar och vass.



Efter ytterligare ett praktgräl och några svärord har paret Fåntratt lyckats resa tältet, justerat pinnar och fått in spionfönstren. Vi körde igång kaffebryggaren och satt oss på altanhöjden och lovade varandra en evig trohet och att frid ska råda tills nästa sammandrabbning. Vi fick då i alla fall frisk luft...



Som ni förstår så togs detta kort av mej innan vi satt oss ner. Kaffebryggaren står i husvagnenoch puttrar. Hör ni ?
Jag hoppas att vi kan åka ut i helgen och ha sovpremiär i vagnen. Då vankas det som tradition våfflor, grädde och jordgubbssylt med iskall MILKO mjölk.

Här nedan går min husvagnspinuppe med sitt räfsset...
I "löv" you .

Kommentarer

  • FD.lc säger:

    Grattis du blev först.Men det står inte på förrän det kommer ett på höjden. MVH FD.lc

    2009-04-23 | 17:59:36
  • Micke.S säger:

    Inte ska ja lämna dej för en kvinna som inte tjatar, hur skulle jag då få nåt gjort? Lite smågräl hör väl till när man sätter upp förtält om jag har förstått saken rätt:)

    Sovpremiär... Vi får väl se hur långt jag hinner med jerkarna imorgon...i värsta fall får jag väl ta med grejorna och slöjda färdigt vid vagnen.

    I löv u to;) /Maken

    2009-04-23 | 23:52:50
    Bloggadress: http://fiskeborlange.blogg.se/
  • Pierre säger:

    Får man fråga vem som hade rätt ang utsida/insida på f-tältet?

    2009-04-24 | 20:13:59
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Pierre:

    Skratt* Ja den här gången (också) var det faktiskt jag...

    2009-04-24 | 21:17:07
  • Pierre säger:

    Tänkte väl det.

    Det brukar vara så att ni har rätt de gånger ni (fruntimmer) skriver om det själva.

    Hade Micke mannen haft rätt så skulle du nog inte skrivit om det? hehehe

    2009-04-25 | 06:36:19
    Bloggadress: http://team-nappet.blogspot.com
  • Mia säger:

    Pierre: Om jag hade haft fel då hade det bara swischat förbi och jag hade slickat mina sår i förnedringen hi hi.Jag skriver bara om mina vinster..Hehe

    Hade vi satt tältet som Micke ville hade vi haft gardinerna på utsidan, men för all del det hade gått det med...

    Ha en bra helg i det fina vädret...

    2009-04-25 | 07:24:46
  • Gubben säger:

    He he! När ni lugnat ner er ser jag fram mot en inbjudan till kaffe på verandan :)





    2009-04-25 | 19:10:10
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Ingalill säger:

    Ja du är lika tokig som vanligt, men bra mycket bättre på att blogga än att prata engelska när du demar gräsklippare...... Heja Mia !Ta en avstickare när du går älvrundan ska du få kaffe ! Kram Ingalill

    2009-04-26 | 20:38:01
  • Mia säger:

    Gubben: Det är klart att du har alltid en stående inbjudan på kaffe på soldäck. Du hittar ut till campingen, du har säkert varit där någongång. Om inte ringer du så får du mobilnummer och färdbeskrivning. Du slår i katalogen på bloggägarinnans namn. Kaffebröd får du ta med dej, det är inte det lättaste att få till ett bullbak i husvagnen, då menar jag vetebullar inte något annat...Hihi.



    Ingalill:

    Jag kan visst engelska, sen att den där fina damen från england reagerade när jag inte kunde förklara "the fackterms" på gräsklippare in english kan väl inte jag hjälpa. Lite felsägningar kan det ju bli även som proffs.

    Tokig ja, annars hade jag dött för längesen.

    Ja jag ska mölja förbi, om du någongång kan hålla dej hemma. men jag tror att du låser när du ser mej på infarten. Kul du kikade in på bloggen...Om du vill ha lite läsning som får coop att reagera klicka på kategorin arbete eller ilska/ frustration...där du finns smågodis för dej.../kram

    2009-04-26 | 21:28:20
  • storabh säger:

    Har vaxat lite på Fimpen idag. Han frustar som en unghäst och vill ut på äventyr.

    2009-04-26 | 21:40:33
    Bloggadress: http://storabh.wordpress.com
  • Anonym säger:

    StoraBh:Vem är fimpen? skratt. Jag antar att det är något husbilsaktigt...lite zigenarblod i dej oxå..?

    Mitt äventyrsblod i frågan husvagnsresor är stationärt, eftersom vi inte har drag på bilen. En liten planeringsmiss...men jag reser i fantasin.

    Ha det bra

    2009-04-27 | 08:16:29

Kommentera inlägget här: