Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

X- files

Kategori: Sant eller Falskt?

En rubrik i dagens aftonblad angående släppande av hemligt UFO material får mej att dra igång denna tidiga timme.

"Han fick order att skjuta ner UFO." Vidare förtäljer texten att stridpiloten Milton Torres förbjöds att berätta om den dagen 1957.

Tänk om Milton fått iväg de 24 missilerna han blev beordrad att avlossa.


Jag brukar få inre bilder och filmer inne i huvudet när jag läser om sådant som jag tycker är tokerier. (Nu kommer väl den vita bilen och hämtar mej, igen). Det blir små inre humoristiska filmer som kanske enbart jag själv småler åt. Hur hade det blivit om Mr. Torres tryckt på knappen.


Tidig morgon och plan och pilot står startklara på en dimmig militär flygplats i England. Han har nyss intagit sin frukost med äggröra och bacon stekta i decilitervis med fett. En kopp Earl Grey te. Där sitter han och fumlar med säkerhetsbältet, en rap sipprar ur mungipan och magen knorrar till. Radarn flimrar till och upp på skärmen dyker ett oidentifierat föremål upp.

"My Good...UFO" Han meddelar flygledningen som beordrar beskjutning. I ett töcken av villrådighet trycker han på knappen. Missilerna alla 24 slår ner allt i sin bana.

Klockan i Big Ben får sej en törn, flygledartornets alla antenner flyger åt fanders. Den uppskrämda flock med Canadagäss ligger som ett Mårten Gåsbord på landningsbanan.

Mrs Honey i en stuga sitter och dricker sitt morgonte när missil 23 äntrar köksingången för att en sekund senare flyga ut på baksidan och rätt in i hönshuset. Men vart tog den 24 missilen vägen? Letar RAF efter den än idag? Kan vi konstruera ett vettigt svar?


Jag har svårt att tro på UFO när jag och de flesta jag känner aldrig fått se något. Alla kvällar och nätter jag har suttit och blåstirrat upp mot himlen och bara sett det skådespel som alla andra seende sett. Stjärnor, måne och mörker. Ett litet stjärnfall som inte gav något av de önskningar jag önskade.

Bara den synen av himlavalvet är fantastiskt otrolig, men vi har alla sett det. Hur den blivit skapad är ett annat kapitel som jag varken vill eller orkar fundera på. Då kan det bli tal om att den vita bilen får hämta mej om jag skulle börja en dylik inre forskning.

Jag nöjer mej med att tro på det som det finns belägg för. Sedan tror jag väl som alla andra på Robert Lind i Kramförs, men det vet ju alla att han har en plats i våra hjärtan och han finns.


Jag ska med spänning följa UFO utvecklingen, kanske plockar dom fram någon djupfryst utomjording ur någon frysbox i USA framöver. En box som står i ett öde hangar ute på den avfolkade landsbygden i Kentucky. En klump som ska åka över hela världen i en burk med formalin för att visas upp för allmänhet och vetenskapsmän.


Dom är här nu, i den vita bilen, dom säjer att jag måste följa med.../ Dana Scully


(Eventuellt följer en "To be continued",)



"En vanlig dag på Jobbet."

http://www.youtube.com/watch?v=y-9L-RZkod4

Kommentarer

  • Jo(c)ke säger:

    Hur kan man inte tro på ett UFO? UFO som alla vet men ingen verkar tänka på står för: Unidentified Flying Object (Oidentifierat Flygande Objekt)- alltså ett UFO behöver inte vara skapad och/eller styrt av små gröna varelser. Jag tror absolut på UFOn, och NASA erkänner att det finns UFOn. Men jag tror inte på varelser från andra planeter som besöker oss.

    2008-10-23 | 14:25:49
  • Tej säger:

    There is a fine tuned explanation to all the UFO activities on Youtube.com



    I would recommend the following words,

    october 14, Almine and light worker.



    It is a whole different story about the subject. I would recommend to study this carefully, and with an open mind.



    Blessings

    2008-10-23 | 14:27:36
  • AA säger:

    Om du gräver lite djupare så kommer du upptäcka helt fantastiska saker.





    http://www.youtube.com/watch?v=zwYlvVVFsb8

    2008-10-23 | 14:36:50
  • Tej säger:

    Thinking about the fact that there is something here, they must be very kind though they do not harm us in any way.



    Blessings

    2008-10-23 | 14:47:25
  • Anonym säger:

    The Disclosure Project

    2008-10-23 | 17:12:24
    Bloggadress: http://www.disclosureproject.org/
  • mE T säger:

    Om du bloggar om ämnet borde du inte ha missat den här eller?



    http://www.youtube.com/watch?v=2BEM-ObMXJY



    Sök runt på turkey ufo.

    2008-10-23 | 17:43:01
  • Mia säger:

    Ja alla UFO troende, och entusiaster. Ni får ha eran ståndpunkt.Det är absolut inget som stör mej.

    Den dagen jag får se något med EGNA ögon, då får jag nog omvärdera mina åsikter. Tills dess står jag för det som jag skrivit och jag tror inte alls på UFON.

    Jag har alltid försökt att ta del av materiel och kikat på program, lyssnat på människor som berättat. Men jag väljer att stå utanför tills jag har ett bildbevis in Live. Tack för att ni kikade in och delgav era åsikter. Ni är alltid välkomna.

    Ha det bra...

    2008-10-23 | 18:35:54
  • M säger:

    Så då tror du inte på saker som har inträffat före 1900-talet? (eftersom det inte fanns videobevis då)

    2008-10-23 | 19:15:42
  • Bingoberra säger:

    Mia Jäverling påstår sig alltså alltid veta vad alla saker hon ser är. Det, om något, har jag svårt att tro på.

    2008-10-23 | 20:28:19
  • Anonym säger:

    Det är kineserna som invaderar

    2008-10-23 | 21:02:18
  • Mia säger:

    Mia: Ingen kan tvinga mej att tro, min tro skapar jag själv. Som jag vänligt sagt innan så får var och en ha sin uppfattning om vad som fiinns eller inte. Men jag behöver inte bli uppläxad av någon, eller att jag måste tycka som andra. Vi bor lyckligtvis i en demokrati. Jag växlar min bil.

    DeMia Jäverling påstår sej att få blogga om missilfantasier.

    Jag accepterar alla oavsett tro eller livsåskådning, är det fel?

    ha det bra ...

    2008-10-23 | 21:03:53
    Bloggadress: http://miajaverling.blogg.se/
  • Micke.S säger:

    Sen jag minskade på brännvinskonsumtionen har jag inte sett så många...Ufon alltså:)

    /Micke.S

    2008-10-23 | 21:14:26
  • dd.g säger:

    tror du på spöken och andar eller?

    2008-10-23 | 22:00:58
  • Anonym säger:

    dd.g: Nej inte det heller,den dag jag ser ett spöke då ska jag blogga om det, men om jag ska avslöja något igen då berättar jag det. Jag tror på Robert Lind i Kramfors. Åtminstone hade han en restaurang vid brofästet förr, jag vet inte om han lagt ner verksamheten.

    Om jag skulle blogga om att jag inte tror på spöken då har jag väl alla spöktroende efter mej.

    Allt är relativt/ Lev väl...

    2008-10-23 | 22:08:01
  • Alien säger:

    Så även om det verkligen fanns spöken så skulle du inte tro på dem förens du sett dem med egna ögon?

    Och vad kommer du tro om forskare upptäcker att spöken verkligen finns och att detta blir officielt på TV. Kommer du tro på det?

    2008-11-19 | 20:08:10
  • Mia säger:

    Ailien: Om jag ser något i verkligheten kommer jag självklart att tro det. Om mina egna ögon får uppleva det. Inte om jag får se det på tv. Där visas alltför mycket idag som inte är trovärdigt.

    Kommer ett ufo och landar här utanför dörren så kommer jag att tro på det. Men inte det jag ser på tv eller på youtube,

    Min egen verklighet bedömmer jag själv utan hjälp ifrån media eller fanatism. De som vill tro på olika saker får självklart ha sin tro i ro och i fred. Vi lever i en demokrati, där vi får ha olika åsikter och detta tycker jag är bra. Den dagen vi inte får tro på det som vi ivrar för, må den aldrig komma/ Ha det bra

    2008-11-19 | 21:33:38

Kommentera inlägget här: