Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Jag har hittat det ultimata snöröjningsredskapet...

Kategori: Humor

Efter att ha läst en annons i "Vi i Villa" hittade jag dena här fantastiska skapelsen. Ingen sådan uppfinning kan ha gjorts sedan äventyrslystna människor kastade sej utför stup med vingar och var övertygade att de kunde flyga.
Sedan bara att uppfinna en snöskyffel av den här kalibern visar att Dansken kan annat än att pimla pilsner och äta smörebröd. I det "snötäta" Danmark sitter uppfinnar Jens och drömmer om en vit jul. Han ser med avund på sina Nordiska grannar i norr, som efter varje snöfall får skotta sej fram till brevlåda och carport.



Medan Dansken väntar på den efterlängtande snön och drömmer om en vit jul uppfinner han denna underbart snillrika skapelse som ska brisera som en succe i snövärlden. En skapelse som varje granne sneglar med avund mot.
När man beställer ett exemplar för 2.495:- får man med en instruktions DVD på svenska. Och självklart är det tur.
På "tuben" finns en monteringsanvisning som skildrar monteringen på ett ypperligt proffsigt sätt.

www.bpimport.dk 
Detta snöröjningsredskap kommer att finnas i var mans hus..

 
 
P.s Jag trodde det var en dansk uppfinning, sen visar det sej som vanligt att Amerikanen var först...

Kommentarer

  • Gubben säger:

    Undrar om någon vill köpa min snöslunga?

    2008-11-18 | 21:02:26
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Mia säger:

    Gubben: Din snöslunga är så gott som osäljbar nu när denna manick/mackapär lanseras. Här presenteras en bränslefri, miljövänlig och motionsvänlig ersättare.Världsensation. Din snöslunga får nog gå under klubban i Ernst Auktionsprogram. Där hittar han säkert en fyndigt bevingat ordspråk."När snön smeker runt kroppen- då blir det kallt på knoppen" Eller något annat slutrim...

    Har du också undrat över om man behöver några vinterdäck på snöhjulet?

    2008-11-18 | 22:08:11
  • madde säger:

    Ja det var en riktigt bra present. Ja om ni kommer ner så ska ni nog kunna få hummer=). Jag vet inte. men men nikotin är alltid bra att ha=). Mamma pappa och kicki har slutat röka nu om du inte hört det. 10 veckor nu tror jag. Kram

    2008-11-18 | 22:09:20
    Bloggadress: http://thelurk.blogg.se/
  • FD.lc säger:

    Visst är det Eva Pöllenen som skottar snön.Men mackapären hette ju snow wolf kan väl inte överleva här i dalarna.Ha de!

    2008-11-19 | 11:52:06
  • Mia säger:

    FD.lc: Jag tror inte många ens köper en sån mackapär. Om jag skulle ha en då skulle jag känna mej löjlig, folk skulle stanna bilarna, kanske även köra i diket, eller orsaka olyckor medan de skådade denna maskin. Vi får se hur det går med försäljningen...

    2008-11-20 | 21:38:10

Kommentera inlägget här: