Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Jag ber om ursäkt alla finnar...

Kategori: Humor

Ibland blir saker och ting rätt så crazy, idag hände en sådan. Jag kommer att berätta den som den galna grej det blev och man måste läsa den lite med glimten i ögat. Till saken hör att jag har inget emot att man är Afrikan, Norrman eller Finne. Saker blir bara så roliga ibland.

Jag var akut vrålhungrig idag, och gjorde en högersväng och manövererade bilen mot en av stadens hamburgerkiosker. Jag var bara tvungen att få något i magen efter att ha legat i feber och halsont och matlusten hade varit lika med noll i några dagar. Parkerade och ställde P- Skivan och gick in, och en liten kö var det. I den stod en kille i 60 års åldern bra rund under fötterna redan vid 12 tiden, hungrig var han också, så han dividerade om menyn, pratade och tjattrade och var ganska otrevlig ibland mot tjejen som jobbade där. Okey han bröt också på Finska, men till slut fick han sin korv med mos med tillbehör, vinglade till och klivet blev i sidledes. Jag såg att tjejen som jobbade där drog en lättnandes suck och tyckte det var skönt att allt var avklarat...
Då blottades Expressens löpsedel där som var upphängd i knähöjd på väggen där hela rubriken löd ungefär:

EXTRA:
Ny salva som
tar bort finnar.

Jag kunde inte rå för det men jag fick ett riktigt skratt för rubriken bara hoppade fram som på beställning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: