Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Va skönt att vara hemma igen...

Kategori: högtid

Trots en nästan sömnfri helg på kongressen får jag väl ändå lov att säja att det var lärorikt, roligt, och en helt ny erfarenhet. Nu väl hemma hos familj så känns det skönt igen, bara att få sova i sin egen säng är en upplevelse.
Leif Lindström blev inröstad i partistyrelsen och säjer därför ett Stort Grattis till dej. Det är du verkligen värd.
Jag var stupsäker att du skulle komma med, och nu har du nått fram. Vi får väl fira hela gänget tycker jag.

I Norrköping hann jag inte gå och se allt det vackra, en fin stad med hamn och Motala ström som rann igenom staden. Roland Backlund vår käre konstnär i stan sa i en tidningsintervju för länge sedan att de som byggde Borlänge borde ha byggt staden runt vår vackra Dalälven. Jag ska åka dit någon gång och se vad jag missade.

Vi hade kongressen i kultur/ och konserthuset ett gammalt pappersbruk som dom byggt om till ett enormt kulturområde.

                    

"Konsertlokalen, jag sitter längst fram"                    " Lars Ohlys öppningstal"


                   

" De trygga veteranerna
  Lars Werner och C.H Hermansson"                    " Jag i valet av partistyrelse"


                                                                                                                      


"Den hemlige gästen Mikael Wiehe                                                            
 på festen"

Konserten men Mikael Wihe var grymt bra och satt som mitt i prick, bättre underhållning än så kan man inte få. Trots Wihes långa brandtal om förbud mot fildelning så röstade ombuden på kongressen för. Hoppas att han inte blev arg. Med dagens teknik måste det finnas något sätt att upphovsmännen får sin del av kakan.

Nu är verkligheten här och jag ska iväg till jobbet, så långt ifrån politikens värld och rättvisa man kan komma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: