Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Den blomstertid nu kommer...

Kategori: högtid

Spänningen är som alltid denna dag förtätad, det är tur att jag har en grabb som springer runt och försöker organisera upp, fixar och speglar sej. Lite vattenkammning på höger sida där tuppkammen är som "värst".
Tänk om vi hade haft två tonårstjejer som stirrat runt och sminkat sej och skällt och gnällt. Då hade det varit tuffare.

Sommarlov och förväntningarna är stora hos honom, en hel lång sommar framför sej. Han tycker att det är en hel evighet. Jag minns den känslan, då livet känns otroligt skönt. Nu suktar man efter sin 4 veckors semester som dundrar fram i X2000  hastighet och vips är man tillbaka till värmen på jobbet utan att ha hunnit ha den där grillkvällen med kompisar. Allt är färdigskrivet innan händelsen. Men så var det inte med sommarlovet, då kunde allt hända.

Nog saknar vi vuxna sommarlovskänslan då evigheten låg framför en, då livet kändes som solsken och alla bekymmer låg långt framför en, då man inte ens visste vad ett bekymmer innebar.

Idag är det den 18:e skolavslutningen som jag är på för mina egna barn, jag har varit småbarnsmanmma i 25 år, det blir så när man får sladd i 36 års åldern. Så många tårar och rysningar har uppkommit då alla sjunger "Den blomstertid nu kommer..." Jag får in en sån känsla i själen och känner nästan ungarnas lycka och förväntningar.

Hoppas ni barn som har sommarlov snart får den sommaren ni önskar...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: