Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Då vänder det igen...

Kategori: Helgdagar

Då var midsommarhelgen avklarad. En midsommar i kylans tecken. Regn, sol och blåst. På Campingen firar vi på midsommardagen med stångresning och dans runt stången . Som invald i festkommite´n så började arbetet klockan 9.00 på morgonen med att ordna för fika vid dansbanan. Det krävs några liter saft ,kaffe och ett antal rulltårtebitar för att göra småmasar och kullor i sina dräkter nöjda. Och de stora utan knätofs. 

 Fiskdammen med godis påse var populär. Då strålar de små glada ögonen när nappet i klädnypan blir en påse och en liten leksak. Va skönt att ha det så bekymmerslöst. Efter fikat var det barnlotteri och senare för vuxna. Det är då spänningen och ibland ser man en skymt av avundsjuka när en och samma håvar in flera priser, och de flesta blir utan. Men kära campingvänner så är det med lotteri, man förlorar för det mesta. Att stå och skrika ut lottnummer tär på rösten så hesheten satte in i sista dragningen.
 
Vi klarade oss ifrån ett oväder och det var tacksamt i alla fall. Efter dansen så kom jag på att jag inte hade ätit mer än en rulltårtsbit och en jordgubbe. Då fick jag börja att göra middag. Efter det då kändes att man var lagom för att gå och lägga sej. Men kämpade med att vara uppe till nio på kvällen sen tog vi och stängde dörren till vagnen och tittade på tv.
 
Nu går jag in på andra veckan på semestern och jag önskar att det kunde komma lite sol och värme. Jag behöver det, och det är enklare att vara härute med grabben om det går att bada i skönt väder. Nu lyser solen och jag hoppas att den orkar göra det ett tag, för jag vill vara i den.

Nu vänder det igen och det blir mörkare på kvällen igen...

Klockan är 10.41 på söndagen nu kör pensionärerna igång gräsklipparen igen, inte för att gäset är högt utan för det är ett sommarnöje för dem.
 
Förbjud dessa "helvetesmaskiner" åtminstone sommartid...



Vad är det för fel på en hederlig "handjagare" ?
Den fungerar ypperligt på en liten gräsplätt som är
20 kvadrat.

Kommentarer

  • Peppe (husvagnen bredvid) säger:

    Ojdå, nu törs jag inte klippa gräset vid vagnen längre :)

    2008-06-23 | 08:26:34
  • Mia säger:

    Peppe:Jodå...om du tar våran plätt samtidigt:-)

    2008-06-23 | 10:22:25

Kommentera inlägget här: