Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

En bild som talar...

Kategori: Konst

Bilder är unika,  jag tycker om fotografier. I dessa finns en konstform som kan ge en verklig bild, samtidigt kan en bild tolkas olika. Det beror på betraktaren. En bild som blivit en ikon är Alberto Kordas bild på revolutionären Ernesto Che Guevara. Ni vet bilden som pryder t-shirt och allehanda afischer och väskor. Den bilden Korda tog har företag tjänat massor av pengar på medan fotografenKorda inte fått ett öre. Hursom helst är det en bra bild.

                                                                                  

Jag har nog alltid önskat att jag hade blivit en bra fotograf, eller åtminstone hade varit en idog fritidsfotograf med en bra kamera. Nu har man en gammal digitalkamera, men ett intresse för bilden, det duger för mej.

Bildkonsten är en konst som jag gillar, och helst då svartvita. Här under är en bild som jag tycker berättar en del, en ögonblicksbild, naivt allvarlig. I stridens heta liknar det piss...

(Jag har inget namn på fotografen, kanske är det ett montage. Eller är det verklighet? )

image90


Kommentarer

  • Gubben säger:

    Hej Mia!
    Såg att du hälsat på Gubben... trevligt!
    Har rullat ner lite bland inläggen i din blogg...
    - ja, jädrar, ett flickebarn som tänker! Från Dalarna dessutom.
    Får allt ta och återvända hit lite då och då för att se att du sköter dig :-)

    2008-01-16 | 14:19:01
    Bloggadress: http://gubben.webblogg.se/
  • Espresso Kid säger:

    Bra bild men av egen erfarenhet (inte fotografi men det andra) så är det ett montage

    2008-01-16 | 16:32:38
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/espresso

Kommentera inlägget här: