Mia Jäverlings Blogg

"Bättre skjuta rygg, än arm ur led"

Rent hus...

Kategori: TV

Nu ska en ny (gammal) Tv -"såpa" penetrera sig ut i Sveriges Tv soffor. De ska ut i Svenska hem och studera dess kvalster under lupp. De ska rannsaka i familjers hem, lyfta varenda pinal och leta snusk, lort och damm. I trailern som fyran gör reklam för går städpatrullen runt med tops och hittar snusk i exempelvis kylskåp, sedan sniffar dom på topzen. Mycket intressant...

Vad jag förstår så är det folk som har totalt tappat lustan att hålla rent hemma, de som tappat sitt städkoncept eller aldrig haft något som ska få besök. Någon snäll bekant anmäler väl dom, eller de själva, vad vet jag. Nu ska vi äntligen få se vilka som är skitgrisar, vilka som inte har den självklara torsdagsstädningen, hur dom ser ut, och att få se när de blir förnedrade och avslöjade i media. Mycket intressant...

Hur skulle jag känna om någon vän anmälde mej till "Rent hus" och plötsligt äntrade ett Tv- team och några kritiska bacillkritiska damer med dammvippa och skurmopp mitt hem. Jag vet att jag skulle gå i taket, jag vet att inom fem röda hade jag avslöjat den som anmälde, och jag vet att inom tio minuter skulle den vännen vara en ex. vän, och inom femton minuter är Tv teamet på väg tillbaka till Stockholm eller var de nu kom ifrån. Vilken vansinnig ide´och vilket vansinnigt program. Programide´n är säkert till 100% amerikansk. Mycket intressant...

Vilken är intresserad av hur mycket skit Familjen Karlsson har under spisen, ja säkert är det någon, men absolut inte Karlsson det kan jag garantera. Hur är det i ett läge som det här, på vilket sätt blir familjen hjälpt. Är det genom att förnedra dem inför en miljon tittare som består i släkt och vänner, kompisar och klasskompisar. Dessa blir säkert imponerade och tar till sej budskapet och får en ny idol, "SkitKarlsson". Mycket intressant...

Detta program är lika korkat som hushållsnära tjänster. Lika lite gillar jag den hjälpen. Personligen skulle jag aldrig sjunka så lågt att få in något av detta skit i mitt hus, det luktar sämre än en kompostpåse full av gamla räkskal. Då förstår ni vad jag tycker...

Hemma hos oss trivs familjen, hos oss trivs kvalstren lika bra. Hos oss är vi liksom en hel familj, där vi matar och underhåller dammråttorna  hela tiden. Framåt våren brukar vi skapa ett stort korsdrag och svisch så försvinner en del ut, för att sedan komma in igen. Mycket intressant...

                  image133

Kommentarer

  • zalina säger:

    hej snubbla in här, passar på att önska en trevlig kväll :)

    2008-02-20 | 22:58:29
    Bloggadress: http://zalinakarlsson.blogg.se
  • Leif Lindström säger:

    Jag måste också erkänna ett visst lättsinne när det gäller städningen hemma. Däremot är trasan en kär vän på Vänsterhörnet, som en del kanske har lagt märke till. Länge leve dammråttorna!

    2008-02-21 | 09:14:55
  • Anita säger:

    Tackar för tipset, men där går nog gränsen för mej å mina dammråttor. Vara med i TV - Nooop!

    2008-02-22 | 08:25:00
    Bloggadress: http://www.jamtlandspower.webblogg.se
  • Sofie Berner säger:

    läs min blogg! jävla rent hus... varför jag är så upprörd är för att min "vän" är en väldigt nära vän..

    2008-03-06 | 14:00:49
    Bloggadress: http://sofieberner.blogg.se

Kommentera inlägget här: